سیل در نیویورک و اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

سیل در نیویورک و اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

به گزارش گلونی طی یک وضعیت جوی و بارندگی بی‌سابقه، شهر نیویورک آمریکا با سیل‌های گسترده مواجه شد.

طبق اخبار منتشر شده اداره هواشناسی آمریکا در هفته گذشته حداقل ۵ اخطار وقوع سیل از غرب فیلادلفیا تا شمال نیوجرسی صادر کرد.

طبق پیش‌بینی‌ها و هشدارهایی که داده شد، بارندگی‌های شدید و سیل آسا در آمریکا نتیجه طوفان بزرگ «آیدا» در این کشور است.

طوفان آیدا در روز یکشنبه با بادهایی با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۰ کیلومتر در ساعت)، جایگاه پنجمین طوفان قوی آمریکا را به خود اختصاص داد.

در روز یکشنبه، طوفان آیدا به سمت جنوب نیواورلئان به عنوان یک طوفان دسته چهار حرکت کرد که باعث آسیب زدن به ساختمان‌ها و سیستم برق رسانی شد.

بر اثر این طوفان در هشت ایالت آمریکا در مجموع  شمار کشته‌شدگان به ۶۱ تن رسیده است.

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

همچنین باران‌های سیل آسا ناشی از طوفان آیدا، به طور ناگهانی مترو نیویورک را غرق در آب کرد و موجب اختلال در حمل و نقل شهری و تعطیلی بسیاری از ایستگاه‌های مترو و سرگردانی شهروندان زیادی شد.

در حالی که طوفان آیدا در لوییزیانا و سیل در نیویورک و نیوجرسی منجر به قطع برق، توقف پروازها، کمبود بنزین و مختل شدن زندگی روزمره شده است و میلیون‌ها نفر برای بازگشت به شرایط اولیه تلاش می‌کنند، مرکز ملی گردباد در هشدار نیمه‌شب شنبه هشدار داد که طوفان لاری احتمالا تا میانه هفته آشفتگی‌هایی در سواحل شرقی آمریکا در اقیانوس اطلس ایجاد خواهد کرد.

با شدت گرفتن طوفان و امداد‌رسانی، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در نیویورک و نیوجرسی وضعیت اضطراری اعلام کرد و همچنین شهردار آمریکا از مردم این شهرها خواست از عبور و مرور از زیرگذرها و جاده‌ها پرهیز کنند.

گفتنی است تا دیروز رخ دادن ۹ گردباد در نیوجرسی، پنسیلوانیا و مریلند تایید شده، ۱۳ نفر تنها در شهر نیویورک کشته شده‌اند و در نیوجرسی نیز دست کم ۲۵ کشته و ۶ مفقودی برجای مانده است.

طوفان آیدا و یک میلیون نفر بدون برق در لوییزیانا

پایان پیام

گزارشگر: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243992 ساعت خبر : 9:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243992
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات