فیلم سینمایی ایدا و قصه دختری در جستجوی خویش

فیلم سینمایی ایدا و قصه دختری در جستجوی خویش

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی فیلم سینمایی ایدا درامی لهستانی، دانمارکی به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی و محصول سال ۲۰۱۳ است.

این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار، جایزه‌ بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان را دریافت کرد، همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از فستیوال فیلم لهستان و آکادمی فیلم اروپا شد.

فیلم سینمایی ایدا پیرامون زندگی دختری جوان با نام ایدا است که در صومعه زندگی می‌کند اما درست در زمان ادای سوگند برای راهبه شدن، متوجه می‌شود که او یهودی است و پدر و مادرش در جنگ جهانی دوم به دست آلمان‌ها کشته شده‌اند.

از اینجای قصه فضای زندگی ایدا تغییر شکل می‌دهد و او برای پیدا کردن واقعیت زندگی خود، صومعه و دوستانش را ترک می‌کند و برای اولین بار با دنیای بیرون از آنجا روبرو می‌شود.

فیلم سینمایی ایدا

این فیلم، اثری آرام با نمودهای درونی است که پا به پای این دختر برای پیدا کردن هویت واقعی خود پیش می‌رود و بیننده را با تجربه‌های جدید ایدا از زندگی و تاثیرات آن بر شخصیت‌ اولیه‌اش همراه می‌کند.

ایدا فیلمی تماما سیاه و سفید است که این نوع فیلمبرداری به علاوه‌ صحنه‌های برفی و یخ‌زده، به محتوای فیلم که نمایش عواقب پنهان جنگ جهانی دوم پس از سال‌ها و بر زندگی دختری در دوره کمونیستی لهستان سال ۱۹۶۰، کمکی شایان کرده است.

البته ساختن آثار سیاه و سفید شاید سبکی هنری برای پاوو پاولیکوفسکی به حساب آید چراکه فیلم جنگ سرد او نیز که پیرامون عشقی عمیق در میان جنگ سرد لهستان است نیز، به همین سبک و سیاق تولید شده است.

ایدا در جستجوی گذشته‌اش به سراغ خاله‌ خود (وندا) می‌رود و در آنجاست که با قرار گرفتن در کنار زنی مادی و با سخنان او، با تمایلات نفسانی و جنبه‌های دیگر از زندگی‌اش که شاید در صومعه به فراموشی سپرده، آشنا می‌شود.

ایدا با وندا و زندگی او همراه شده و در پایان، خود مسیر درست را انتخاب می‌کند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245906 ساعت خبر : 12:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245906
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات