فیلم سینمایی کروئلا و جذابیت های یک زندگی متناقض

فیلم سینمایی کروئلا و جذابیت‌های یک زندگی متناقض

به گزارش گلونی این روزها که تلخی‌جات زندگی از در و دیوار و زمین و هوا بر سرمان می‌ریزد، روزهایی که وقتی به صفحات مجازی و حقیقی‌مان سرک می‌کشیم با خوش‌رقصی‌های طالبان در افغانستان و آمار صعودی شتابندگان به دیار باقی بمباران می‌شویم، نیاز مبرم به داده‌های بصری و سمعی شیرین‌ است، تا بتوان کمی از زهر ناشگون این وقایع کم کرد.

پس شما هم اگر مشتاق کمی کنکاش، و جستجو در دنیای سرشار از آب و رنگ دیزنی هستید، با ما این مطلب را همراه شوید و در پایان با کلیک بر لینک این فیلم، چند ساعتی به دنیای جادو سفر کنید.

کروئلا (Cruella) یک فیلم کمدی جنایی آمریکایی به کارگردانی کریگ گیلسپی است که در سال ۲۰۲۱ و براساس شخصیت کروئلا دویل از رمان صد و یک سگ خالدار نوشته دودی اسمیت در سال ۱۹۵۶ تولید شده است.

این فیلم نخستین بار در ۱۸ مه ۲۰۲۱ در لس آنجلس، اولین رویداد مهم فرش قرمز از زمان همه‌گیری کووید ۱۹، به نمایش درآمد و از سوی منتقدان برای کارگردانی گیلسپی، نقش‌آفرینی‌ها (به ویژه استون، تامپسون و هاوزر)، طراحی لباس، ارزش‌های تولیدی و موسیقی متن فیلم تحسین شده‌، اما فیلمنامه آن بدون نقد نبوده است.

کروئلا در سراسر جهان بیش از ۲۰۵ میلیون دلار فروش داشته و به ششمین فیلم پرفروش سال تبدیل شده‌است که ادامه‌ای نیز برای آن در حال ساخت است.

فیلم سینمایی کروئلا

کروئلا داستان زندگی دختری دو شخصیتی با موهای سفید و مشکی است که از زمان تولدش، کنش و واکنش‌های غیرطبیعی نسبت به محیط و افراد پیرامون خود دارد و همین نامعمول بودن، باعث بروز مشکلاتی برای او و مادرش می‌شود.

دخترک این قصه دارای شخصیتی خاکستری است که گاهی در نقش استلای خجالتی و گاهی نیز در نقش کروئلا بی‌رحم فرو می‌رود اما در هر دو صورت در آرزوی رسیدن به جایگاهی مهم در صنعت طراحی مد است و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری دریغ نمی‌کند.

گفتنی است که شخصیت کروئلا در این فیلم با شخصیت کروئلای انیمیشن صد و یک سگ خالدار که محصول سال ۱۹۶۱ شرکت والت دیزنی است کاملا یکسان نیست و دیزنی با تغییر کروئلای میانسالِ بدجنس انیمیشن صد و یک سگ خالدار به کروئلای جوان و تا حدودی مهربان فیلم کروئلا، دچار ساختارشکنی شده است.

این فیلم فارغ از چشم‌نواز بودن صحنه‌های رنگارنگش و همچنین گوشنواز بودن موسیقی متن، دارای محتوایی انگیزشی و تا حدودی مثبت است، چراکه داستان با نمایش قدم به قدم پیش رفتن کروئلا و تبدیل او از یک سارق خیابانی به بزرگترین طراح مد لندن، در پیِ نشان دادن تحقق امیال و آرزوهای به ظاهر دوردست است.

فیلمنامه این اثر اما خالی از اشکال نیست. در جاهایی از فیلم علت و معلول‌های داستانی مبهم و نامشخص‌اند و چراهایی تا آخر قصه بی‌جواب می‌مانند اما با توجه به ژانر این فیلم و تمرکز آثار اینچنینی بر پرحادثه بودن قصه و جذابیت‌های گرافیکی، قابل اغماض به نظر می‌رسد.

این فیلم را در فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243456 ساعت خبر : 12:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243456
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات