نجات توله خرس قهوه ای ماده در شهرستان دالاهو

نجات توله خرس قهوه ای ماده در شهرستان دالاهو

به گزارش گلونی طبق اخبار منتشر شده در صفحه روابط عمومی محیط زیست کرمانشاه، یک قلاده خرس قهوه‌ای که در بستر رودخانه طلسم دالاهو با ظاهری ورم کرده و نابینا گرفتار شده بود را محیط بانان و مردم طبیعت دوست زنده‌گیری کردند.

پس از مراحل اولیه برای معاینات و انجام سونوگرافی خوشبختانه علائم تیرخوردگی و یا شکستگی در جمجمه و بدن حیوان مشاهده نگردید ولی اندام‌های درونی حیوان ملتهب و مخاط پرخون بود.

به تشخیص دکتر آغاز دامپزشک اداره کل محیط‌زیست کرمانشاه با توجه به علائم  بالینی و کلینیکی حیوان، احتمالا به‌علت مار گزیدگی بوده که بلافاصله برای حیوان پادزهر مار تزریق وریدی گردید و جهت ادامه مداوا حیوان به کلینیک اداره محیط‌زیست منتقل گردید.

پس از سه شبانه روز مداوا توسط رئیس و دامپزشک اداره محیط‌زیست شهرستان دالاهو اصغر آغاز، درمان و در دامان طبیعت و در محلی که دچار حادثه شده بود نسبت به رهاسازی آن اقدام شد.

نجات توله خرس قهوه‌ای ماده

رهاسازی خرس قهوه‌ای

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است اصغر آغاز رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان دالاهو در این خصوص گفت: «بعد از انتقال، پروسه درمانی شامل سرم تراپی، ضد التهاب، مسکن و تقویتی برای حیوان انجام پذیرفت.

شدت التهاب و ورم در ناحیه سر و صورت و جمجمه حیوان به قدری زیاد بود که حیوان قادر به دیدن نبوده و به دلیل ورم زیاد چشم‌های خرس کاملا بسته بود.

علی ای حال در روز جمعه دومین روز مداوا انجام پذیرفت خدا را شکر وضعیت عمومی حیوان رو به بهبودی و التهاب سر و صورت آن تا حدودی فرونشست کرده بود و ریتم تنفسی به حالت نرمال برگشته است.»

ویدئوی جذاب از خرس ماده همراه توله های تازه متولد شده

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242750 ساعت خبر : 9:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242750
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات