جشنواره بین المللی نمایش عروسکی مجازی برگزار می‌شود

جشنواره بین المللی نمایش عروسکی مجازی برگزار می‌شود

به گزارش گلونی جشنواره نمایش عروسکی مجازی امسال با رویکردی بین‌المللی از مهر تا آذر ١۴٠٠ برگزار می‌شود. پوستر این جشنواره نیز رونمایی شده است.

بنا بر اعلام دومین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی مجازی پوستر این دوره از جشنواره را رفعت هاشمی سی‌سخت و پوستر را مرضیه سرمشقی از نمایشگران عروسکی طراحی کرده‌اند.

این رویداد تئاتری تاکنون با بیش از ۵۰ دانشگاه در جهان مکاتبه کرده است و  تمام دانشکده‌های مورد مکاتبه برای حضور در این رویداد مجازی ابراز تمایل کردند.

امسال حداکثر زمان اجراها ۱۵ دقیقه است و دبیرخانه جشنواره در نظر دارد بعد از فروکش کردن کرونا و باز شدن سالن‌های تئاتر، با موافقت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل ارشاد تهران، آثار نهایی جشنواره را در سالن‌های تحت پوشش این سه نهاد، به اجرای عموم برساند.

آثار نهایی جشنواره بعد از بازبینی اولیه از ۲۴ تا ۳۰ مهر در یکی از پلتفرم‌های مجازی نمایش داده خواهند شد و در پایان با داوری نهایی اساتید عروسکی در هر بخش ۳ اثر برگزیده خواهد شد.

همچنین در این دوره، با صلاحدید و معرفی داوران جشنواره در بخش‌های مختلف، بازی‌دهی، طراحی صحنه و نور، متن و … نفرهای برگزیده خواهد داشت.

اختتامیه جشنواره دوم آبان ۱۴۰۰ است. این جشنواره که به‌عنوان اولین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی مجازی در جهان شناخته می‌شود این دوره با دبیری بهرام بهبهانی برگزار می‌شود.

گفتنی است جشنواره تئاتر عروسکی که سال گذشته (۱۳۹۹) در پی همه‌گیری ویروس کرونا کار خود را آغاز کرده است، امسال با رویکردی بین‌المللی، پذیرای آثار تمام نمایشگران عروسکی از سرتاسر جهان بی هیچ محدودیتی خواهد بود تا ثابت کند هنرمندان همانند تمام اقشار دیگر جامعه و چه بسا بیشتر از آنان می‌توانند خود را با تغییر شرایط وفق دهند و بستری برای ارائه آثار خود پیدا کنند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245793 ساعت خبر : 8:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245793
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات