هواپیمای آتش نشان ایلوشین به کمک تالاب انزلی آمد

هواپیمای آتش نشان ایلوشین به کمک تالاب انزلی آمد

خبر تازه: بر اساس تازه‌ترین بررسی عوامل اطفای حریق با شروع بارندگی‌ها از صبح امروز جمعه ۱۲ شهریور در استان گیلان، باقی مانده آتش در دل تالاب بین‌المللی انزلی خاموش شد و دیگر اثری از آتش دیده نمی‌شود.

هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین جهت اطفای حریق نیزارهای تالاب بین‌المللی انزلی با درخواست مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان بر فراز تالاب به پرواز درآمد.

به گزارش گلونی در پی آتش‌سوزی تالاب انزلی، گروه‌های امدادی به این منطقه رفته و با تلاش محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌‌زیست و آتش‌نشانی و تیم پرواز آتش‌سوزی مهار شد اما دوباره شعله‌های آن زبانه کشید.

این تالاب که یکی از تالاب‌های بین‌المللی است، از موقعیت زیست محیطی مهمی برخوردار است که گروه‌های امدادی در تلاش هستند تا این شعله‌های آتش را دفع کنند.

امروز با درخواست مدیر محیط‌زیست گیلان، هواپیمای آتش‌نشان ایلوشین، با قابلیت حمل ۴۰ هزار لیتر آب به کمک دفع این حریق آمد.

به گفته رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع، شرایط تالاب انزلی به واسطه نبود ارتفاعات بلند و یک سطح بودن به شکلی است که قابلیت استفاده از هواپیما را دارد و با توجه به وسعت آتش اثرگذاری بالاتری را نسبت به بالگرد ایجاد می‌نماید.

نماشای گلونی را دنبال کنید

مدیرکل مدیریت بحران گیلان اظهار داشت: «متأسفانه سازمان محیط زیست به عنوان متولی حفظ و صیانت از زیستگاه‌های کشور هیچ‌گونه امکاناتی برای اطفای حریق در مواقع اضطراری در مناطق چهارگانه تالاب‌ها در اختیار ندارد.»

مرادی ادامه داد: «از ۲ روز گذشته بار‌ها آتش‌سوزی تالاب انزلی با تلاش مأموران آتش‌نشانی از شهر‌های رشت، بندرانزلی و منطقه آزاد و نیرو‌های امدادی و مردمی فروکش کرد، ولی دوباره شعله‌های آن زبانه کشید.»

این در حالی است که وسایل و تجهیزات مقابله با حوادث، در مناطق زیست‌محیطی که از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند یکی از مواردی است که باید در اختیار ارگان‌های زیست محیطی استان‌ها قرار بگیرد تا در صورت آتش‌سوزی‌های عمدی و غیر عمدی مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنی است آتش‌سوزی این تالاب عمدی بوده و روز دوشنبه ۲ متصرف که قصد داشتند زمین‌های اطراف تالاب را تصرف کنند سبب ایجاد این آتش‌سوزی شدند.

ارسلان زارع استاندار گیلان دیروز در نشست اضطراری بررسی آتش‌سوزی تالاب بین‌المللی انزلی گفت: «این ۲ متصرف دستگیر شدند و به جرم خود هم اعتراف کردند.»

۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب انزلی سوخت

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243345 ساعت خبر : 6:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243345
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات