وزارت میراث فرهنگی حریم تئاتر شهر را تعیین و مصوب کرد

وزارت میراث فرهنگی حریم تئاتر شهر را تعیین و مصوب کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد وزارت میراث فرهنگی روز دوشنبه ۲۲ شهریور طی بررسی‌های کارشناسانه حریم مجموعه تئاتر شهر را تعیین و مصوب کرد.

وزارت میراث فرهنگی حریم تئاتر شهر را تعیین و مصوب کرد

به گزارش گلونی قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت حریم مجموعه تئاتر شهر که طی چند سال گذشته به ویژه سال ۹۹ مطرح و پیگیری شده بود، به خبرنگار مهر گفت: «پیگیری‌های کارشناسی درباره حریم مجموعه تئاتر شهر علیرغم اینکه دوستان در شورای شهر تهران نکاتی را مطرح کرده بودند، ادامه داشت زیرا مجموعه تئاتر شهر ساختمان منحصر به فرد و ثبت در میراث ملی و فرهنگی کشور است».

وی با اشاره به اینکه دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ جلسه‌ای در وزارت میراث فرهنگی برگزار شده است، اعلام کرد: «طی این جلسه و در شورای مربوطه در وزارت میراث فرهنگی حریم تئاتر شهر تعیین و مصوب شد و قرار است این مصوبه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شود».

آشنا از همکاری و تلاش‌های اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و همچنین معاونت مربوطه که برای تعیین حریم مجموعه تئاتر شهر کارهای کارشناسی انجام دادند، قدردانی کرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود تأکید کرد: «به محض اینکه وزارت میراث فرهنگی مصوب حریم تئاتر شهر را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کند، با همکاری شهرداری تهران و شورای شهر و نهادهای مربوطه اقدامات لازم در خصوص حریم تئاتر شهر انجام می‌شود. انشاالله اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد».

تئاتر شهر

تئاتر شهر بزرگ‌ترین مجموعه نمایش تئاتر ایران است که شامل پنج سالن نمایش می‌شود.

تئاتر شهر در دوران پهلوی در شهر تهران ساخته شد.

مجموعه تئاتر شهر در سال ۱۳۴۶ توسط علی سردارافخمی یکی از شاگردان هوشنگ سیحون طراحی شد و ساخت آن پنج سال به طول انجامید.

 این مجموعه در روز یکشنبه هشتم بهمن ۱۳۵۱ با روی صحنه رفتن نمایش باغ آلبالو نوشته آنتون چخوف و به کارگردانی آربی اوانسیان و با بازی داریوش فرهنگ، سوسن تسلیمی، مهدی هاشمی، فریده سپاه‌منصور، فهیمه راستکار و پرویز پورحسینی به عنوان مدرن‌ترین سالن تئاتر تهران افتتاح شد.

این مجموعه از معماری زیبایی برخوردار است و جزو میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

مجموعه تئاتر شهر در چهارراه ولی عصر (تقاطع خیابان انقلاب و خیابان ولی عصر) در مجاورت پارک دانشجو در تهران قرار گرفته است و محوطه سنگ‌فرشی وسیع و زیبایی دارد. کاشی‌های نمای بیرونی تئاتر شهر برادران کاشی پز(نحوی پور) طراحی و ساخته شده است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245251 ساعت خبر : 3:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245251
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات