پایان آلودگی واکسن مدرنا در ژاپن: ذرات معلق فولاد ضد زنگ بودند

پایان آلودگی واکسن مدرنا در ژاپن: ذرات معلق فولاد ضد زنگ بودند

به گزارش گلونی به نقل از Japan Times آلودگی واکسن‌های مدرنا در ژاپن ذرات فولاد ضد زنگ بودند و این شرکت واکسن‌های آلوده خود در ژاپن را جمع‌آوری می‌کند.

پس از اینکه در بررسی‌ها مشخص شد آلودگی موجود در برخی از ویال‌های واکسن کرونای مدرنا فولاد ضد زنگ است مدرنا و شرکت دارویی تاکدا ژاپن روز چهارشنبه اعلام کردند که با کمک مسئولین ژاپنی در حال جمع‌آوری واکسن‌های آلوده هستند.

استفاده از واکسن‌های آلوده مدرنا جهت بررسی‌های بیشتر هفته گذشته در ژاپن متوقف شده بود.

وزارت بهداشت ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ذرات فولاد ضد زنگ موجود در برخی از ویال‌ها هیچ مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نخواهد کرد. به گفته مدرنا احتمالا در زمان تولید این واکسن‌ها دچار آلودگی شده‌اند.

پایان آلودگی واکسن مدرنا

مدرنا در بیانیه‌ای مشترک با تاکدا اعلام کرد که به احتمال زیاد ذرات فلزی موجود در واکسن‌ها به علت اصطکاک بین دو قطعه فلز در ماشینی که درپوش‌های ویال واکسن را روی آنها قرار می‌دهند ایجاد شده‌اند. این ذرات به طور قطع فولاد ضد زنگ هستند.

مدرنا همراه با شرکت اسپانیایی Rovi و شرکت دارویی تاکدا این بررسی‌ها را انجام داده‌اند.

فولاد ضد زنگ معمولا در ساخت دریچه‌های مصنوعی قلب، عمل‌های مفصلی، بخیه‌های فلزی و … استفاده می‌شود بنابراین به نظر نمی‌رسد که تزریق این ذرات به داخل بدن مشکلی برای افراد ایجاد کند.

جهت احتیاط استفاده از هر سه بسته واکسن که احتمال می‌رود دچار آلودگی باشند متوقف شده‌ است و شرکت Rovi اعلام کرده است که تمامی خط تولید را مورد بازرسی قرار داده و جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی رویه‌های جدیدی را در پیش گرفته است.

همچنین آلودگی در برخی دیگر از ویال‌های واکسن مدرنا در سایر استان‌های ژاپن می‌تواند به علت داخل شدن ذرات درپوش پلاستیکی ویال در هنگام وارد شدن سوزن سرنگ به طرز نادرست ایجاد شده باشد‌.

همچنین مرگ دو مرد جوان پس از تزریق دوز دوم واکسن همچنان در حال بررسی است اما به گفته تاکدا شواهدی مبنی بر ارتباط تزریق واکسن و مرگ این دو نفر وجود ندارد و به نظر می‌رسد این حادثه اتفاقی باشد.

شفافیت در سیستم درمان ژاپن و مسئله مدرنا

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243481 ساعت خبر : 4:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات