خبرگزاری پنجشیرنیوز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری پنجشیرنیوز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان در کانال شخصی‌اش نوشت:

«خبرهای غیررسمی از کشته شدن ملابرادر در درگیری‌های ارگ ریاست‌جمهوری در کابل منتشر شده، ولی هنوز رسما تأیید یا تکذیب نشده است.

در ولسوالی پل حصار جنگ شدیدی در جریان است و خبر رسیده که طالب‌ها از منطقه با به جا گذاشتن ۱۱ جسد عقب‌نشینی کرده‌اند. از منطقه دشت شور مزار شریف نیز درگیری‌های شدیدی گزارش شده است.

ابتدا گفته شد که قماندان هاشم که یکی از فرماندهان وابسته به ژنرال عطا محمد نور است با طالب‌ها درگیر شده، بعدا خبر آمد که دو فرمانده طالب‌ها خودشان با هم درگیر شده‌اند. اما یکی از افراد در مزار در تماس تلفنی این‌طور گفت که دو گروگان‌گیر، چهار کودک را از مزار ربوده و تقاضای باج کرده بودند.

یک گروه از نیروهای امنیتی نیز برای نجات کودکان به منطقه دشت شور رفته و درگیری پیش آمده است.

همچنین با مشورت نزدیکان احمد مسعود و نیروهای مقاومت در حال راه‌اندازی یک خبرگزاری برای پوشش اخبار مقاومت و رساندن صدای مقاومت به نام پنجشیرنیوز هستیم.

هرکس می‌تواند کار داوطلبانه برای این مجموعه انجام دهد، پیام دهد و اعلام آمادگی کند.»

گفتنی است در روزهای گذشته و با تصرف پایتخت افغانستان و کنترل تمام این کشور به دست طالبان، درگیری‌های شدیدی در ولایت پنجشیر که در شمال کابل واقع شده است بین شبه نظامیان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی رخ داد.

ولایت پنجشیر‌ به عنوان منطقه ضد طالبان و محل فرمانده احمدشاه مسعود که در سال ۲۰۰۱ توسط گروه القاعده ترور شد، مشهور است.

احمدشاه مسعود در دهه ۱۹۸۰ نیز با نیروهای شوروی جنگیده بود و حالا پسر او، احمد مسعود، به همراه نیروهای محلی (جبهه مقاومت) در مقابل حمله دوباره طالبان، مقاومت می‌کند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245027 ساعت خبر : 8:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245027
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات