احتمالا تا بهار ۱۴۰۱ کرونا از وضعیت همه گیری خارج شود

احتمالا تا بهار ۱۴۰۱ کرونا از وضعیت همه گیری خارج شود

به گزارش گلونی دکتر سوجیت سینگ، مدیر مرکز ملی کنترل بیماری‌های هند (NCDC) در گفت‌وگو با DAN India اظهار کرد: «پاندومی (همه‌گیری) کووید-۱۹ ممکن است در ۶ ماه آینده به یک بیماری اندمی (بومی) تبدیل شود. به این معنی که این بیماری همچنان غالب است اما شدت آن کمتر و مدیریت آن آسان‌تر خواهد شد».

البته باید این نکته را در نظر گرفت که این پیش‌بینی‌ها با توجه به واکسیناسیون عمومی در سطح جهان انجام می‌شود و اگر کشور یا کشورهایی در این حوزه بی‌تفاوت عمل کنند ممکن است این تاریخ مدام به تعویق بیفتد.

این روزها سرعت واکسیناسیون در کشور ما قابل قبول است و باید به سرعت همه مردم واکسن بزنند.

از گوشه و کنار کشور خبر می‌رسد برخی از هموطنان ما قصد تزریق واکسن ندارند. این موضوع ممکن است در آینده به بحران تبدیل شود. در خبرها آمده بود اگر ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم واکسن بزنن اوضاع مطلوب خواهد شد.

منتها مشکل اینجاست که شاید حدود ۴۰ درصد مردم می‌خواهند جزو آن ۲۰ درصدی باشند که تزریق واکسن برای‌شان الزامی نیست.

مشکل دیگر آن موضوع که می‌گفتند ۷۰ درصد مردم واکسن بزنند کافی است تمام شده است. این روزها که واکسن به خوبی در حال توزیع است بهتر است که همه مردم واکسینه بشوند.

کرونا از وضعیت همه گیری خارج می‌شود؟

اگر کرونا از حالت پاندمی به اندمی تبدیل شود شاید قدرت این ویروس کاهش یابد اما وقتی کرونا بومی بشود خطرات زیادی دامن‌گیر آن کشوری است که کرونا در آن بومی شده است.

فقط یک نمونه از مشکلاتی که کرونای بومی می‌تواند برای کشور ما ایجاد کند این است که گردشگری کشور ما در پساکرونا فلج می‌شود.

وقتی خیلی از کشورها با واکسیناسیون همگانی و رعایت پروتکل‌ها کرونا را از بین بردند ولی در کشور ما کرونا به شکل بومی وجود داشت، گردشگران هم ترجیح می‌دهند به کشور ما سفر نکنند. همین موضوع میلیون‌ها دلار به ضرر کشور ما خواهد بود و بسیاری از مشاغل خرد که از این راه ارتزاق می‌کنند از پا درمی‌آیند. همچنان که برخی از پا درآمده‌اند در این مدت.

آن موقع است که با حسرت به کشورهای دیگر نگاه می‌کنیم که به راحتی در حال زندگی هستند و ما همچنان باید مراقب کرونا باشیم. هرچند که کمی ضعیف‌تر شده باشد.

ورزش بعد از واکسن کرونا با این شرایط خوب است

پایان پیام

گزارشگر: محسن فراهانی

کد خبر : 245367 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245367
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات