محمدحسین جعفریان: گروه طالبان نه امنیت آورد و نه رفاه

محمدحسین جعفریان: گروه طالبان نه امنیت آورد و نه رفاه

به گزارش گلونی محمد حسین جعفریان در لایو بامداد یکشنبه بیان کرد:

عده‌ای می‌گفتند گروه طالبان بیایند امنیت می‌شود اما چنین نشد. خبر آمده بازرگانی مشهور را که از ۱۷ روز پیش در منطقه قوای مرکز کابل اختتاف‌گرها گرفتند، کشته‌اند.

در هرات هم دزدی‌ها بالا گرفته است. تعدادی از سرقت‌ها را می‌گویند خود طالب‌ها انجام می‌دهند و یا عده‌ای در پوشش طالب.

در پنجشیر اینترنت ۲G وصل است. قیمت بنزین و نان به شدت بالا رفته، چون وارد کردن مواد سوختی و غذایی به آنجا سخت است.

خبر مجروحیت احمد مسعود دروغ است و آسیبی به او نرسیده است. تا دیروز می‌گفتند احمد مسعود فرار کرده و حالا می‌گویند مجروح شده است. مقاومت در پنجشیر زنده است و به پشتوانه آنه، جاهای دیگر هم دارند سر بلند می‌کنند.

در تاجیکستان سعی دارند مذاکراتی شکل بگیرد. البته علی میثم نظری نسبت به نتایج آن اظهار بدبینی کرد. پاکستانی‌ها دارند همه را برای مذاکره در تاجیکستان جمع می‌کنند. این نشان می‌دهد اگر همه‌چیز تمام شده بود آن‌ها چنین تلاشی نمی‌کردند.

آقای نظری محکم گفت طالبان فرصت صلح را از دست دادند. همان زمان که سرمست از باده پیروزی بودند و احمد مسعود گفت هرچه علما فیصله کنند می‌پذیرم، طالبان قبول نکرد، آنها فرصت را از دست دادند همان‌وقت.

خیلی‌ها می‌گویند می‌خواهیم برویم پنجشیر. یک نفر در مشهد از مردم فتوکپی شناسنامه و مبلغی می‌گیرد برای اعزام به پنجشیر. هیچ اعزامی امکان ندارد.

پنجشیری‌ها در کوهستان دارند می‌جنگند. مشکل کمبود جنگجو نیست. مشکل راهی است که کمک‌ها و آدم‌ها را به آنجا برساند. اگر کسی ادعایی برای اعزام به پنجشیر می‌کند، کلاهبرداری است.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246014 ساعت خبر : 10:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246014
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات