۵ رمان محبوب که مطالعه آنها توسط خوانندگان پیشنهاد می‌شود

۵ رمان محبوب که مطالعه آنها توسط خوانندگان پیشنهاد می‌شود

کتاب‌های زیادی هستند که خواندن آنها خالی از لطف نیستند اما برخی رمان‌ها به دلیل جذابیت محتوا کشش خاصی بین خوانندگان ایجاد می­‌کند و بسیاری از افراد به آنها علاقه دارند. در این مقاله می­‌خواهیم برخی از جذاب‌ترین رمان‌ها را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از خواندن آنها لذت ببرید.

این نکته را در نظر بگیرید که تمامی کتاب‌ها نکات مثبتی برای خوانندگان در خود دارند بنابراین به همین متون خلاصه‌ای که ما برای‌تان می‌­گذاریم اکتفا نکنید و حتما در صورت داشتن فرصت کتاب‌ها را به صورت کاملا مطالعه کنید.

۱. درد کهنه

کتاب درد کهنه اثری از سارا رضایی به زنان دری است. وی دانش آموخته خبرنگاری است. سارا رضایی در حال حاضر فعال مدنی و مدافع حقوق زنان است. درد کهنه مجموعه‌ای از داستان‌هایی است که زندگی تلخ و سخت زنان را به تصویر کشیده است. تا زمانی که این داستان‌ها را نخوانده باشید به دلیل نام‌گذاری این کتاب که درد کهنه نام دارد پی نخواهید برد.

داستان‌های غم‌انگیز از زنان افغان که احتمالاً مشابه آن را زیاد شنیده‌اید و شما را به عمق درد این زنان آشنا می­‌کند. داستان‌های این کتاب واقعیت‌های زندگی سخت زنانیست که زیر دست و پای مردی از بین رفته و زجر دیده‌اند. این داستان ارزش خواندن دارد و ما را با درد و غم دنیای زنان آشنا خواهد کرد.

۲. گتسبی بزرگ

۵ رمان محبوب، گتسبی بزرگ
۵ رمان محبوب، گتسبی بزرگ

کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد یکی از آثار فاخر ادبیات کلاسیک آمریکاست که توسط افراد بسیاری پیشنهاد می­‌شود. این کتاب اگرچه یک رمان عاشقانه به نظر می‌رسد اما پیام‌هایی چون تباهی، بی‌قید و بندی و هرزگی در آن نهفته شده است. گتسبی در حالی که فردی ثروتمند و خود ساخته است خود را اسیر عشق دیزی می‌­بیند در حالی که او یک زن متاهل است. بی‌بند و باری موجود در این کتاب به تباهی منجر می‌شود‌. اما زیبایی این کتاب در گیر و دار داستان هوس‌آلود او نگاشته شده است.

۳. عقاید یک دلقک

عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل است که در واقع این داستان، داستان فردی است به نام هانس که از خانواده ثروتمندی است ولی با خانواده خود مشکلاتی دارد. هانس فردی است که در بند مادیات نیست و عقاید خاص خود را دارد و با معشوقه خود که ماری نام دارد به مشکل خورده است. این کتاب داستان مشخصی ندارد و امکان دارد که در انتها متوجه چیز خاصی از آن نشده باشید اما سبک نگارش و طرز فکر این دلقک آنچنان جذاب و گیرا است که شما را تا انتهای مسیر همراهی خواهد کرد.

تقریباً در تمام مسیر داستان ما در حال خواندن عقاید هانس هستیم. گاهی نیز پیش می­‌آید که آن با تلفن صحبت می‌کند و آنجا هم ما افکار او را می‌خوانیم که در مورد بو و مزه افکار فرد مقابل صحبت می‌کند. کتاب در مورد این است که هانس نمی‌خواهد آنگونه که پدرش زندگی کرد زندگی کند و به اینکه یک دلقک باشد علاقه‌مند است. در میانه راه جایی هست که پای او دچار آسیب می‌شود و پولی برای درمان پای خود ندارد و حتی غذایی برای خوردن هم ندارد و با پای شکسته هم نمی‌تواند اجرا داشته باشد.

این دلقک ادعا می‌کند که به تک همسری معتقد است و علاقه‌ای به داشتن چندین معشوقه ندارد و به ماری که او را ترک کرده و با مرد دیگری رفته پایبند است. شرح حالی در مورد کشور آلمان و حزب نازی می‌دهد و بخشی عمده کتاب شامل کشمکش‌های مذهبی در مسیحیت بین کاتولیک ها و پروتستان‌هاست.

این داستان توسط افراد زیادی پیشنهاد می­‌شود و از ارزش ادبی بالایی برخوردار است.

۴. برادران کارامازوف

۵ رمان محبوب، برادران کارامازوف
۵ رمان محبوب، برادران کارامازوف

داستایوفسکی یک رمان طولانی به نام برادران کارامازوف را در ۱۱۰۰ صفحه نگاشته است. داستان در مورد خانواده کارامازوف است که در اصل از چهار نفر تشکیل شده. پدر ۳ پسر دارد همچنین یک پسر دیگرش هم که از یک رابطه نامشروع به دنیا آمده دارد. آقای فئودور این فرزند نامشروع را از تجاوز به یک زنی که ناتوانی ذهنی داشته دارد که کودکی که به دنیا می‌آید هم همین مشکل ناتوانی ذهنی را دارد. نام این فرزند را اسمردیاکف می‌گذارند.

پدر یا همان فئودور فرزندان خود را رها کرده است و داستان از جایی شروع می‌شود که این فرزندان به دنبال پدر می‌گردند و او را پیدا می‌کنند.

فئودور به یک دختری به نام گروشنکا علاقه‌مند می‌شود. دیمیتری قبل از این که پیش پدر بازگردد با دختری به نام کاترینا رابطه برقرار می‌کند و بعد با هم نامزد می‌کنند.

پس از این دیمیتری که پسر فئودور بود پیش پدر باز می‌گردد و او هم عاشق گروشنکا می‌شود.

ایوان برادر دیگر دیمیتری که نویسنده و تحصیل‌کرده بوده با آمدن پیش پدر عاشق کاترینا نامزد دیمیتری می‌شود.

همزمان اسمردیاکوف که فرزند نامشروع فئودور بوده آشپز خانه پدر می‌شود.

بخشی از کتاب که سرگذشت خانواده نام دارد مهم‌ترین قسمت این کتاب است. در این میان رقابتی میان پدر و پسر بر سر گروشنکا به وجود آمده که باعث جر و بحث میان این دو و دعوا میان اینها می‌شود و همسایه‌ها از این مشکل مطلع می‌شوند.

گروشنکا در این میان با افسری که از قبل می‌شناخته فرار می‌کند. دیمیتری به اشتباه فکر می‌کند که پدرش گروشنکا را مخفی کرد و قصد کشتن او را پیدا می‌کند که به اشتباه یکی از ندیمه‌های پدرش را می‌کشد. اسمردیاکف که شاهد صحنه بود به پدرش اطلاع می‌دهد پس از آن پدرش را به این دلیل می‌کشد که همه فکر می‌کنند این قتل کار دیمیتری بوده است و پول‌های او را می‌دزدد.

داستان بسیار گیرا و جذاب نوشته شده و به صورت عجیبی به انتها می‌رسد و در واقع داستان ناتمام می‌ماند. یک فیلم سینمایی نیز بر اساس این اثر ساخته شده است که در اینجا می‌توانید بخشی از آن را مشاهده نمایید.

۵. بابا لنگ دراز

بابا لنگ دراز اثر جین وبستر یکی دیگر از فاخرترین آثار ادبیات جهان است و کتابی مورد علاقه جوانان و نوجوانان و جزو ۵ رمان محبوب است. در این کتاب جودی ابوت توسط بابا لنگ دراز حمایت مالی می‌شود و به یک کالج می‌رود. جودی ابوت در حالی که بابا لنگ دراز را ندیده است او را به این نام صدا می‌کند.

انتهای داستان زمانی که جودی فارغ‌التحصیل می‌شود بابا لنگ دراز را می‌بیند و در انتها با ازدواج می‌کند. دانلود کتاب صوتی بابا لنگ دراز برای آن که تم این کتاب داستانی روان است بهترین نسخه است و برای زمان‌هایی که می‌خواهید کاری انجام دهید و همزمان چیزی گوش دهید جذاب و شنیدنی است.

رمان‌هایی که از آنها نام برده شده در دسته محبوب ترین داستان های جهان قرار دارند و امیدواریم برای شما نیز مفید باشند.

پایان پیام

آگهی در گلونی

کد خبر : 242666 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242666
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات