آتش سوزی در منطقه بوشکان و تلاش برای دفع حریق

آتش سوزی در منطقه بوشکان و تلاش برای دفع حریق

به گزارش گلونی بعد از ثبت آمار آتش‌سوزی‌های متوالی در نقاط مختلف کشور از جمله جنگل‌های زاگرس و منابع طبیعی جنگل‌های شمالی در تابستان، با شروع فصل سرما نیز همچنان این آتش‌سوزی‌ها ادامه دارند.

یکی از این مناطق، کوه‌های دو راهی کازرون و تنگ ترکان در منطقه بوشکان است که خبر آتش سوزی آن دیروز داده شده است.

روز گذشته داریوش محبی، عضو انجمن دیده‌بان زیست‌بوم برازجان، در اینباره گفت: «نیروهای مردمی و دهیاری و شورای منطقه و نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی از ظهر گرفتار مهار آتش هستند.

صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه و وزش باد، مهار آتش را سخت و دشوار کرده ولی نیروهای حاضر در صحنه با شعله‌های سرکش آتش جانانه در نبرد هستند.

برای عاشقان طبیعت و دوستداران محیط زیست که با کمترین تجهیزات و در سخت‌ترین شرایط برای پاسپانی از طبیعت، جانبازی می‌کنند تندرستی و سربلندی خواهانیم.».

این در حالی است که در سه سال گذشته، برخی مناطق مرزی استان فارس و بوشهر یکی از استان‌های پربارش بوده و همین موضوع باعث به وجود آمدن بافت متراکم گیاهی در نقاط مختلف کوهستانی آن شده است.

با توجه به کاهش بارندگی امسال، گرمای هوا و خشک شدن اقلیم، این موضوع به چالش کشیده شده و عوامل انسانی و غیر انسانی، باعث به وجود آمدن آتش‌سوزی‌های متعدد و گسترده شده‌اند.

همچنین با ادامه‌دار شدن این آتش‌سوزی‌ها، حریق به درختان کهنسال نیز راه پیدا کرده و مساحت قابل توجهی از منابع طبیعی را در بر گرفته است.

منابع طبیعی که به راحتی قابل جایگزینی نیستند و باید با تجهیزات مناسب و کافی با آن مقابله کرد تا هر چه زودتر شعله‌های آن فروکش کند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246357 ساعت خبر : 10:24 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246357
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات