صحبت های امدادگر صلیب سرخ در افغانستان درباره پنجشیر

صحبت های امدادگر صلیب سرخ در افغانستان در لایو محمدحسین جعفریان

به گزارش گلونی در لایو بامداد یکشنبه محمدحسین جعفریان، صدای یک امدادگر صلیب سرخ در افغانستان پخش شد.

او که قبلا طی یک تماس تلفنی با محمدحسین جعفریان صحبت کرده بود، صدای ضبط شده‌اش را فرستاد و به صورت مستقیم برای بینندگان لایو پخش شد.

او در این فایل گفته بود: «من یکی از کارمندان امدادرسان هستم که هفته پیش در پنجشیر فرستاده شدم به خاطر جمع‌آوری اجساد غیر نظامیانی که توسط طالبان به شهادت رسیده بودند.

تعداد به ۴۳ جسد می‌رسید که آن‌ها را جمع آوری کرده و دفن کردیم.

امروز هم به درخواست مردم پنجشیر نیرو فرستادیم ۲۰ نفر از اجساد باقی مانده را جمع آوری و دفن کنند…»

نماشای گلونی را دنیال کنید

این در حالی است که در هفته گذشته، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید داشت، جامعه بین‌الملل باید سیاست واقعی و محکمی را برای تعامل با طالبان به منظور جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع در افغانستان اتخاذ کند.

او در این‌باره گفت: «این حقیقت که رهبری طالبان در افغانستان به لحاظ بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است، می‌تواند بحران انسانی در این کشور را عمیق‌تر و اوضاع اقتصادی را وخیم‌تر کند چرا که بانک‌ها و سازمان‌های بین‌المللی نمی‌توانند برای دولتی که به رسمیت شناخته نشده است، کمک مالی فراهم کنند.»

گفتنی است هنگامی که به دنبال به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، کشورها و گروه‌های بین‌المللی تخلیه نیروهای خود را از این کشور آغاز کردند، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که ۲۰ سال است در افغانستان فعالیت دارد اعلام کرد که نیروهای خود را در این کشور حفظ خواهد کرد و عملیات زمینی‌اش را تغییر نخواهد داد.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246074 ساعت خبر : 10:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246074
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات