تخریب و غصب خانه های شیعیان در بلخاب افغانستان

تخریب و غصب خانه‌های شیعیان در بلخاب افغانستان

به گزارش گلونی به نقل از کانال پامیرنیوز، شماری از باشندگان شهرستان بلخاب افغانستان در استان شیعه‌نشین سرپل می‌گویند که افراد طالبان از چند روز پیش بدین سو اقدام به تخریب و غصب زمین‌های آنان برای انتقال بازار مرکزی بلخاب به مکان دیگر کرده‌اند.

یک تن از متنفذین این شهرستان که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید: «افراد طالبان به فرماندهی «مولوی مهدی» که از منطقه «هوش» این شهرستان است، از دو هفته پیش، اقدام به انتقال بازار مرکزی شهرستان به نام بازار «ترخوج» به مکانی دیگر به نام «دهنه» کرده‌اند.

زمین‌های منطقه دهنه متعلق به وزارت زراعت و مالداری است، اما معلوم نیست که انتقال این بازار از مکان فعلی به منطقه دهنه بر اساس کدام پروتکل صورت گرفته است.»

همچنین این متنفذ قومی شهرستان بلخاب می‌گوید: «افراد طالبان ظاهرا برای وسعت دادن به بازار ترخوج در مکان جدیدش، دست کم ۱۰ خانه از ساکنان محلی که از ملکیت‌های شخصی بوده و در مجاورت زمین‌های وزارت زراعت قرار داشتند، را تخریب کرده و در حدود ۵۰ جریب زمین های حاصلخیز که در آنها درخت‌های مثمر بوده را نیز غصب کرده، شامل این پروژه خود ساخته‌اند.»

او می گوید: «به احتمال زیاد ۳۰ الی ۵۰ خانه دیگر از ساکنان محلی توسط افراد طالبان برای شامل شدن در این پروژه تخریب گردد و همچنین ۵۰ الی ۱۰۰ جریب زمین دیگر نیز غصب گردد.»

این متنفذ قومی علاوه می‌کند: «این در حالی‌ است که زمستان در راه است و طالبان هیچ بدیلی برای افرادی که خانه‌هایشان را تخریب کرده و یا زمین‌هایشان را غصب کرده در نظر نگرفته است. افراد طالبان بر چه اساسی و با چه بودجه ای اقدام به انتقال بازار ترخوج از مکان فعلی‌اش به مکان جدید کرده‌اند؟

چرا هیچ معلوماتی از سوی آنها ارائه نمی‌گردد. سرنوشت مردمی که خانه و زمین‌هایشان غصب شده است چه می‌شود؟ و یا اینکه افرادی که تصمیم به سرمایه‌گذاری برای ساختن بازار جدید می‌کنند چه کسانی هستند؟ »

این متنفذ قومی می‌گوید: «آیا این پروژه از سوی حکومت مرکزی تصمیم‌گیری شده است؟ یا توسط حکومت محلی در حال اجراست؟»

او می‌پرسد: «بودجه تخریب و انتقال این بازار از کجا تامین شده، یا سرمایه‌گذاران در بازار جدید چه کسانی هستند؟»

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247128 ساعت خبر : 8:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247128
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات