تولد گوگل بر همگان مبارک

تولد گوگل بر همگان مبارک

به گزارش گلونی امروز ۲۷ سپتامبر روز تولد گوگل است. امروز موتور جستجوی گوگل ۲۳ ساله شد و به همین مناسبت عکس خود را تغییر داد.

۲۳ سال پیش هیچکس، شاید حتا موسس گوگل، هم فکر نمی‌کرد که روزی برسد که زندگی بسیاری از مردم دنیا بدون این سرویس به مشکل بخورد.

گوگل امروز فقط یک موتور جستجو نیست. گوگل حافظه خیلی‌هاست.

گوگل مترجم بسیاری از زبان نابلدهاست. گوگل نقشه بسیاری از گمشده‌هاست. گوگل محل کار بسیاری از مردم است.

گوگل سواد و دانش و اطلاعات و مغز جمعیت بی‌شماری از مردم جهان است.

هرچند گوگل ما ایرانی‌ها را خیلی از اوقات جزو مردم دنیا محسوب نمی‌کند ولی باز با این حال بسیاری از نیازهای ما را برطرف کرده است.

گوگل هرچند در بسیاری از اوقات به یک زباله‌دانی شبیه است؛ اما خیلی وقت‌ها هم اطلاعات ارزشمند و ارزنده‌ای در آن یافت می‌شود که گاهی حتا جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.

هرچند کار کردن با گوگل خیلی ساده و راحت به نظر می‌رسد ولی فقط مهندسان شبکه و سئوکاران و… می‌دانند که گوگل چه دنیای پیچیده و عمیقی دارد.

هرچند استفاده از گوگل رایگان و مجانی است ولی اهل فن می‌دانند که چه ثروت عظیمی در این موتور جستجو می‌چرخد و چه افرادی که با همین گوگل سرمایه‌دار نشده‌اند.

هرچند صفحه اول گوگل خیلی ساده به نظر می‌رسد اما امکانات و خدمات گوگل هر روز تعجب همگان را برمی‌انگیزد.

هرچند گوگل باعث شده سواد خیلی از مردم نم بکشد و تعداد افراد سطحی رو به افزایش باشد اما باز  کمک‌یار محققان و دانشمندان و اندیشمندان بوده است.

هرچند گوگل بستر کلاهبرداری از یک عده را فراهم کرده است اما به پیدا کردن و فاش کردن اطلاعات خیلی از کلاهبرداران و سارقان کمک کرده است.

گوگل هرچند به اقیانوسی از فیک‌نیوزها و اخبار دروغ تبدیل شده است اما همان آب باریکه اطلاعات درستش، تشنگان حقیقت را سیراب کرده است.

گوگل هرچند به یک غول قدرتمند و غیر قابل کنترل تبدیل شده است اما اندکی از این قدرت را در اختیار کاربران خود هم قرار داده است.

به جرات می‌توان گفت گوگل بر زندگی همه مردم تاثیرگذار است. پس تولدش بر همگان مبارک.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246776 ساعت خبر : 3:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246776
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات