پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران رونمایی شد

پوستر پانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران رونمایی شد

به گزارش گلونی پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر‌ کوتاه ارسباران (قره داغ) با مضمونی محیطزیستی رونمایی شد.

طی مراسمی؛ پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) در سالن میرزا جعفر قراجه داغی شهر اهر رونمایی شد.

پوستر پانزدهمین دوره این جشنواره با تصویری از سیاه خروس پرنده بومی منطقه قره داغ (ارسباران) طراحی شده است.

این پرنده در معرض انقراض به عنوان نماد حیات وحش استان آذربایجان شرقی و همچنین به عنوان نماد رشته ورزشی بولینگ در ایران انتخاب شده است.

دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) پیش از این با نگاه ارزشمند زیست محیطی؛ در طراحی تندیس دوره‌های دهم، یازدهم و سیزدهم این جشنواره از نماد پرنده «سیاه خروس» استفاده کرده است.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) تنها جشنواره ملی تئاتر در آذربایجان از ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه در اهر پایتخت تئاتر کوتاه و شهر خلاق هنرهای نمایشی ایران برگزار می‌شود.

گفتنی است طبق اطلاعات آوای بوم، سیاه خروس در ایران از کمیاب‌ترین پرندگان است و فقط در منطقه حفاظت شده ارسباران زندگی می‌کند.

پرنده بزرگی از راسته ماکیان که با ظاهر سیاه رنگ خود اسرار آمیزتر از سایر پرندگان این دسته به نظر می‌رسد.

در محدوده معدن مس سونگون، تخریب جنگل به همراه آلودگی صوتی ناشی از انفجار و تردد ماشین آلات سنگین باعث شد که جمعیت های این پرنده به منطقه دیگری کوچ کنند.

همچنین از عوامل خطرآفرین برای این گونه، کاهش مساحت زیستگاه است که علت کاهش مساحت جنگل در زیستگاه سیاه خروس ارسباران، جنگل تراشی برای تأمین هیزم و ایجاد فضای چرای دام در حاشیه جنگل است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250150 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250150
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات