احمد مسعود: درخواست کمک علنی از گروه یا کشوری نداشته‌ام

احمد مسعود: درخواست کمک علنی از گروه یا کشوری نداشته‌ام

به گزارش گلونی احمد مسعود رهبر مقاومت مردمی افغانستان در پنجشیر، در مصاحبه‌ای با محمد حسین جعفریان، خبرنگار مستندساز و کارشناس ارشد مسائل افغانستان شرکت کرد و به سوالات مهم وی پاسخ داد.

برای خواندن سایر اخبار مربوط به این گفتگو به این این لینک مراجعه کنید

جعفریان: موقعیت امرالله صالح در جبهه مقاومت چیست؟

جناب امرالله خان صالح کاملا هماهنگ و همکار است و به هیچ عنوان مخالف مقاومت و ما نیست و آن داستان‌هایی که در زمان دولت کابل اتفاق افتاد و هر نوع اختلافاتی را که یک عده می‌گفتند اختلافاتی با سیاسیون دارد، در شرایط فعلی در جبهه مقاومت به هیچ عنوان وجود ندارد.

جعفریان: تا کنون از کشوری درخواست کمک کرده‌اید؟

لازم می‌دانم که این موضوع را به وضوح بیان کنم. هر کشوری که حاضر شود به مقاومت کمک کند با این دید که انسانیت را کمک کند، مردم افغانستان را کمک کند که بار دیگر عزت، آزادی، عدالت و استقلال به این کشور بازگردد و باعث انسجام و اتحاد و امنیت در افغانستان شود که حاصل آن امنیت در منطقه خواهد بود، ما از کمک آن کشور استقبال و حمایت می‌کنیم.

اما شخص خود من تا امروز به هیچ عنوان درخواست کمک علنی از کشور یا گروهی انجام ندادم، ایستادگی و مبارزه ما وابسته به این نبوده که کسی کمکی به ما بکند. ما تصمیمان بر این بود که تا دم مرگ از عزت کشور و مردم خود ایستادگی کنیم.

ما استقبال می‌کنیم اگر کشور یا ملتی آمادگی داشته باشد که در کنار ملت افغانستان و در کنار مقاومت‌گران به خاطر استقلال، ارزش‌های انسانی و تمامیت ارضی افغانستان و مقابله در برابر تروریسم بین‌المللی که منطقه و دنیا را تهدید می‌کند و کوشش می‌کند که افغانستان بار دیگر به خانه تروریست‌ها تبدیل شود.

ما و شما می‌بینیم که امروز در جبهه پنجشیر اسناد زیاد و بزرگی داریم در خود افغانستان همین لحظه‌ای که صحبت می‌کنم، گروه‌های مختلف و صد‌ها و هزاران نفر از کشور‌های مختلف از تروریست‌های مشهور حضور دارند و چه بسا که هنوز موج افزایششان در پیش باشد و افغانستان در حال تبدیل به خانه تروریسم است و ما می‌خواهیم از این امر جلوگیری کنیم و از هر کشوری که ما را در این راه یاری کند سپاسگزار خواهیم بود. اما تا امروز چیزی انجام نشده است.

فایل کامل مصاحبه احمد مسعود

دانلود کنید

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247071 ساعت خبر : 9:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247071
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات