شناسایی و ربودن کارمندان و نظامیان افغانستان دولت قبل

شناسایی و ربودن کارمندان و نظامیان افغانستان در دولت قبل

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان، در کانال خود درباره ربودن کارمندان و نظامیان افغانستان نوشت:

در حال حاضر نیروهای امارت، اغلب کارمندان دولت قبل را می‌گیرند و می‌برند و زنده یا مرده بودن آنها معلوم نیست.

نظامیان و کارمندان ارشد دولت سابق به هیچ‌وجه برای دریافت اسناد سجلی و پاسپورت به ادارات مربوطه مراجعه نکنند. در هر اداره‌ای که آنها بایومتریک و انگشت‌نگاری شوند، بلافاصله شناسایی شده و آنها را می‌برند.

خانم رئیسی، رئیس زندان زنان هرات، از حدود پانزده روز پیش که در راه رفتن به خانه‌اش او را گرفته‌اند، ناپدید شده و هیچ‌کس نمی‌داند کجاست؟ کسی هم پاسخگو نیست.

در قندهار هم قوماندان عبدالزاهد بارکزای که یک‌مرتبه سعی کرد به ایران وارد شود و تا نیمروز هم آمده و شاید رد مرز شده، توسط طالبان بدون محاکمه و فقط به جرم اینکه در ارتش بوده، دستگیر و بعد از چند روز جسد تیرباران‌شده‌اش پیدا شد.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی لشکر ۲۰۹ شاهین که در شمال افغانستان و در مزارشریف مستقر بود، توانسته بود به موقع از افغانستان فرار کند.

به پاکستان رفت و در کویته به خانه اقوامش پناه برد، اما در این شهر ۹ میلیونی، آی‌اس‌آی پاکستان او را پیدا و هنگام خواب دستگیرش کرد و تا کنون ناپدید است.

ژنرال عطا شریفی، یکی از محافظان غنی گفته که فیلم آخرین لحظات فرار غنی با پول‌هایی که برده را دارد و آماده است که آن را در اختیار رسانه‌ها بگذارد.

نتیجه افشاگری این فرد این شد که برای دستگیری‌اش هزار دلار جایزه تعیین کردند تا دستگیر و اعدامش کنند.

امارت خانه صلاح‌الدین ربانی و خانواده مسعود و آقای دوستم و … را نشان می‌دهد، ولی افراد از قبیله خودشان مثل حمدالله محب، آقای فضلی و اتمر را نشان نمی‌دهد.

طالبان می‌خواهد فردی را که قصد افشای دزدی غنی را دارد، بکشد، اما مزار احمدشاه مسعود را با پتک خراب می‌کند، به دروغ شیشه‌های شراب را در سفارت چک نشان می‌دهند و می‌گویند اینجا خانه صلاح‌الدین ربانی است.

ارزش‌های طالبان حتی ارزش‌های افراطی اسلامی نیست، بلکه ارزش‌های طالبان ارزش‌های افراطی قبیله‌ای و پشتونیزم است. آن‌ها حتی به خود پشتون‌ها هم خیانت کردند.

امروز عمران‌خان، رئیس‌جمهور پاکستان گفته: «طالبان تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش است. دارند طوری وانمود می‌کنند که امارت در حال جنگ با داعش است و بهتر است امارت را به رسمیت بشناسیم».

در گذشته دستگاه امنیتی اشرف غنی بمب‌گذاری‌های زیادی می‌کرد و مسئولیت آن را متوجه طالبان می‌نمود تا مردم را تشویق به پیوستن به ارتش کند.

مردمی که از شر غنی خسته شده بودند، در آن زمان به طالبان می‌پیوستند.

مثلا فرزندان قوماندان نجم‌الدین که یک مجاهد خوش‌نام در بدخشان بود و از یاران احمدشاه مسعود، یا فرماندهان برجسته بدخشان مثل قیام‌الدین و فصیح‌الدین، چون از شر غنی به تنگ آمده بودند، چاره‌ای نداشتند، در آن زمان مقاومتی هم وجود نداشت، به طالبان پیوستند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 249400 ساعت خبر : 2:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=249400
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات