زلزله با اندیکا چه کرد؟ عکس‌هایی از خانه‌هایی فقیرانه

زلزله با اندیکا چه کرد؟ عکس‌هایی از خانه‌هایی فقیرانه

مردم در زمستان به این منطقه می‌آیند برای زمستان‌گذرانی. آنها در پایان تابستان از ییلاق‌های چهارمحال‌وبختیاری به این منطقه می‌آیند.

خشک‌سالی امسال، کشاورزی محدود مردم این منطقه را از بین برد و آنها اکنون برای زمستان‌گذرانی و آذوقه دام‌هایشان مشکل دارند.

زلزله آغل‌های بسیاری را خراب کرده است.

زمین‌لرزه‌ای‌ به بزرگی ۴.۲ ریشتر، بامداد دوشنبه (۱۹ مهر) حوالی اندیکا در استان خوزستان را لرزاند.

به گزارش گلونی در پی این زمین‌لرزه به برخی خانه‌های روستایی آسیب وارد شده و اغلب خانه‌های روستای «سرشط» از توابع بخش چلو شهرستان اندیکا تخریب شده‌اند.

خانه‌های منطقه اندیکا در استان خوزستان، غالباً از جنس سنگ بوده و هیچکدام از آنها کیفیت اولیه برای سکونت را ندارند.

به طوری که با یک نگاه می‌توان متوجه شد چنین خانه‌هایی مقاومت اولیه در برابر حوادث طبیعی را نداشته و باید پیش از این برای آن برنامه‌ریزی می‌شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان: «پس از زلزله، تاکنون در ۳۸ روستای آسیب دیده، یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است که از این تعداد ۶۲۰ واحد به صورت کامل تخریب شده‌اند و باید مجددا احداث شوند».

حسین جنتی تصریح کرد: «همچنین ۶۸۰ واحد دیگر آسیب دیده‌اند که باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام شود تا ساکنان بتوانند در یک محیط ایمن به زندگی خود بپردازند».

زلزله با اندیکا چه کرد؟

عکس‌ها از روستاهای تنگ جولان، بهرام آباد، سوسن سرخاب، تنگ سنا، سربازار، طالپا، سپیدار حاجتی، پا راک و…

این اتفاق در حالی است که ۸۰۰ خانه عشایری در حوزه اندیکا و ایذه و ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری  آسیب دیدند.

هر چند که نیروهای امدادی نظیر هلال احمر، اداره کل مدیریت بحران خوزستان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل امور عشایر خوزستان در حال پیگیری و جبران آسیب‌ها هستند، اما عواملی چون شیوع کرونا، وضعیت اسکان خانواده‌ها و استقرار دام‌ها به طوری که از پس لرزه‌ها در امان باشند، این موضوع را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

همچنین وقوع سیلاب، برودت هوا و وضعیت آب شرب این منطقه را باید در نظر گرفت تا در روزهای آینده و تا بازگشت اهالی این منطقه به خانه‌های خود دچار مشکلات شدیدتری نشوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در این خصوص گفت: «عدم پوشش آنتن‌دهی، وضعیت آب شرب بهداشتی و وضعیت مسیرها و تردد در مناطق زلزله‌زده، از جمله مشکلات این مناطق است.

همچنین نیازهای کوتاه مدت این افراد از جمله اقلام بهداشتی، بسته‌های معیشتی و نفت مورد نیاز وسایل گرمایشی نیز باید تامین شود. با توجه به تخریب آغل‌های احشام نیز باید نگاه ویژه‌ای به تامین علوفه دام و بازسازی آغل‌ها شود».

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 249209 ساعت خبر : 0:03 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=249209
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات