طرح حفاظت یکپارچه شهر تاریخی شیراز بررسی می‌شود

طرح حفاظت یکپارچه شهر تاریخی شیراز بررسی می‌شود

نشست «طرح حفاظت شهری یکپارچه نمونه موردی: شهر تاریخی شیراز» به همت پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی‌فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش گلونی شهرهای تاریخی و سکونتگاه‌هایی که قدمت بالایی دارند، همواره مورد توجه کارشناسان تاریخی و شهری بوده است.

چرا که این نوع بافت‌های شهری از یک سو، باعث شناخت نوع فرهنگ و از سویی دیگر، اطلاعاتی برای محافظت از این بافت تاریخی به کارشناسان می‌دهد. همچنین آگاهی یافتن از بافت تاریخی شهرها نظیر شهر تاریخی شیراز، می‌تواند حوزه گردشگری را تقویت کرده و باعث رونق آن شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌ عمومی پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری، علیرضا قلی‌نژاد پیربازاری عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه در این نشست از سلسه سخنرانی‌های پیش همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث‌ شهری به بررسی حفاظت شهری یکپارچه شهر تاریخی شیراز می‌پردازد.

حضور در نشست مجازی «طرح حفاظت شهری یکپارچه نمونه موردی: شهر‌ تاریخی‌ شیراز» که سه شنبه ۶ مهر ساعت ۱۸ تا ۱۹ برگزار می‌شود از طریق لینک  امکان‌پذیر است.

ارتقای دیدگاه‌ها و مباحث نظری و عملی در عرصه حفاظت و مدیریت میراث شهری، ارزیابی تجارب با هدف تاکید بر دستاوردهای سازنده و پرهیز از اشتباهات گذشته، بسترسازی برای همفکری و همکاری همه متخصصین حوزه حفاظت و مدیریت میراث شهری و جلب توجه مردم و آگاهی بخشی به مدیران و دست اندرکاران در مورد اهمیت میراث شهری از مهمترین اهداف همایش ملی حفاظت و مدیریت میراث شهری است که دوم و سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ توسط پژوهشگاه میراث‌ فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246901 ساعت خبر : 10:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246901
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات