پر کردن شکاف زمین فرودگاه اصفهان و عواقب جبران ناپذیر آن

پر کردن شکاف زمین فرودگاه اصفهان و عواقب جبران ناپذیر آن

به گزارش گلونی محمد درویش درباره پر کردن شکاف زمین فرودگاه اصفهان در صفحه شخصی خود نوشت:

رخداد فرونشست زمین، آخرین و غیر قابل‌ برگشت‌پذیرترین مرحله از فرآیند ویرانگر بیابان‌زایی است.

دشتی که دچار نشست، شکاف و فروچاله شود، حتی اگر از همین امروز دوباره بتوان میزان برداشت آب را در حد تغذیه طبیعی آبخوان کاهش داد، باید دست‌ کم پنجاه هزار سال بشریت منتظر بماند تا آن دشت تاب‌آوری طبیعی خود را بدست آورده و ظرفیت آبخوان به قبل از آن ضایعه برگردد.

این بدیهیات را برای هزارمین بار تکرار کردم تا تاکید کنم: «ای آقایان مسئول در فرودگاه اصفهان، در شهرک نیروی هوایی، در محله خانه اصفهان، در تخت‌جمشید و نقش رستم، در میناب، در معین‌آباد ورامین، در طاهرآباد کاشان، در ابردژ و در هر منطقه دیگری که نشست زمین در آن اتفاق افتاده! پر کردنِ این شکاف‌ها با لودر و کامیون، درست مثل شیرین‌کردن آب دریا با شکرپاش منزل است.

باور کنید آنهایی که آن بالا نشسته و ما را می‌نگرند، به عظمت این نابخردی و مدیریت کلنگی سخت می‌خندند!»

پر کردن شکاف زمین با لودر
پر کردن شکاف زمین با لودر

متاسفم که برخی مسئولین در مواجهه با پخش گزارش‌هایم و هشدار به عقوبت‌های استراتژی فرستادن آشغال‌ها به زیر فرش، درصدد انکار، تهدید و تحدید برآمده و از همراهانم خواسته‌اند تا آنچه گفته‌اند را تکذیب کنند!

چرا که برخی‌ها می‌خواسته‌اند زمین‌ها را متری پنجاه میلیون‌ تومان بفروشند و حالا بیم ضرر جدی است. اما کسی نمی‌گوید ضرر اصلی هنوز در راه است …

تصور کنید کشتی شکافته و در حال غرق‌شدن است و ناخدا برای نشان‌ دادنِ حالِ خوب کشتی و مسافرانش، دستور نواختن سمفونی شماره نه بتهوون را سردهد!

حکومت باید به سرعت هر نوع بارگذاری جدید را بر روی ده‌ درصد از خاک وطن که دچار فرونشست شده، متوقف کند. حتی اگر مجبور باشد همه چاه‌های آب را خریده و خسارت مستقیم به کشاورزان و دیگر ذینفعان پرداخت کند. نباید اجازه دهیم این سرطان قلمرو عملیاتی خود را گسترش دهد.

فعالیت‌های آب‌بر را لطفاً به حاشیه سواحل جنوب و با رعایت هنجارهای محیط‌ زیستی انتقال دهید و تصور نکنید اگر مقررات سختگیرانه در صادرات محصولات کشاورزی را بردارید، به این مملکت خدمت کرده‌اید!

در عوض روی ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و بادی سرمایه‌گذاری کرده و زیرساخت‌های تولید پول از محل توریسم سلامت، علمی، ورزشی، فرهنگی، تاریخی و طبیعی را ارتقا بخشید.

می‌دانم. چشم‌ها بی‌فایده هستند، وقتی ذهن کور باشد؛ اما ما چاره‌ای جز افروختن چراغ نداریم.

ساخت کمربندی آران و بیدگل بر طولانی‌ترین شکاف ایران

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248845 ساعت خبر : 10:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248845
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات