طالب ها به جای مشروعیت به فکر موضوعات بیهوده هستند

طالب ها به جای مشروعیت به فکر موضوعات بیهوده هستند

به گزارش گلونی احمد سعیدی در کانال پامیرنیوز درباره طالب‌ها نوشت:

گروه طالبان هرچند که در حال حاضر نه حکومتی دارند و نه دولت محسوب می‌شوند با سه مشکل بزرگ روبه‌رو هستند:

۱- اختلافات شدید میان گروه حقانی و طالبان قندهاری:

همچنان‌که گروه حقانی زاده دست آی‌اس‌آی است، این اختلافات می‌تواند به مرور زمان منجر به کشمکش‌های نظامی شود. از سویی هم آی‌اس‌‌آی تلاش دارد تا از شعله‌ور شدن یک جنگ میان اینها جلوگیری کند.

۲- مشکلات اقتصادی:

خشکسالی و کرونا از یک‌سو و قطع کمک‌های موسسات و دولت‌ها و قطع معاشات کارمندان با آمدن گروه طالبان از سوی دیگر، کمر این گروه و جامعه افغانستان را خواهد شکست.

دلار به ۹۱ افغانی رسیده و قیمت گاز، تیل و مواد غذایی به شکل بی‌سابقه افزایش پیدا کرده است. در حکومت‌های عصر حاضر، تنها با جمع‌آوری عشر و زکات، جریمه و غنیمت هم حکومت‌داری نمی‌شود. و اینها به غیر از این موارد دیگر راهکار، طرح و برنامه‌ای هم ندارند.

۳- رسمیت و مشروعیت نداشتن:

این‌ها در سطح بین‌المللی که باعث تضعیف روز افزون اینها می‌شود. اما این گروه به جای فکر کردن به مشکلات اقتصادی، حل اختلافات میان گروهی و گروه‌های دیگر و به رسمیت شناخته‌ شدن در سطح بین‌المللی می‌آیند در مورد کورتی، بوت، پاچه، موی زنان، ریش، لنگی و دریشی مردان اظهار نظر و اعلامیه نشر می‌کنند.

وقت خود و مردم را روی موضوعات جزیی و بیهوده ضایع می‌سازند. یک تعداد ملاهای لوده در میان این‌ها هستند که نه دین را می‌فهمند، نه سیاست و نه حکومت را.

این‌ها دیگر دغدغه‌ای ندارند به‌ جز کفش و چادر زنان، به جز کار و آموزش زنان، به جز ریش و لنگی مردان. حماقت اینها آنقدر زیاد است که اگر شما از گرسنگی به جایی بیفتید اینها به جای کمک و دستگیری شما، شما را در آن حالت به جرم نداشتن ریش و یا لنگی لت و کوب خواهند کرد.

بعضی از افراد این گروه نسبت به زنان آنقدر حساسیت دارند که فکر می‌کنند با دیدن زنان باید فساد اخلاقی رخ دهد. فکر کنم خود این‌ها در خانواده از ضعف اخلاقی رنج می‌بردند که اینگونه تربیت شده‌اند. از کوزه همان تراود که در اوست.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247572 ساعت خبر : 8:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247572
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات