تولد محمدرضا شجریان و خیالی که همیشه راحت می‌ماند

تولد محمدرضا شجریان و خیالی که همیشه راحت می‌ماند

به گزارش گلونی بعضی از نام‌ها، چه خوب و چه بد، در همان صفحه‌ای که تاریخ آنها را ثبت کرده است، باقی می‌مانند. چرا که افرادی پیدا می‌شوند تا جای‌شان را بگیرند و باعث شوند کمتر کسی سراغ آنها برود.

در میان این نام‌ها، نام استاد محمدرضا شجریان، همراه با تاریخ ورق می‌خورد و حتا می‌توان گفت، چند برگی از جایی که ایستاده، جلوتر است.

او هنرمندی است که در مسیری پر پیچ و خم، موسیقی و آواز ایرانی را زنده نگهداشت و این هنر اصیل را از گذشته، به زمان حال آورد و به آیندگان سپرد.

او یکی از شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار فرهنگ و هنر ایران و فارسی‌زبانان است که توانست جوانان زمان خود را به شنیدن موسیقی اصیل علاقه‌مند کند.

تولد محمدرضا شجریان

چنین بزرگانی که در برابر تمامی ناملایمات، سختی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها تاب می‌آورند و با پرورش فرزندان و شاگردانی از جنس خودشان، راه تجلی هنر را هموار می‌سازند، باعث می‌شوند خیال نسل‌های آینده از فرهنگ و هنرشان راحت باشد.

چرا که ریشه این نوع زیستن با به جا گذاشتن آثاری ماندگار، آنقدر قوی هست که نه کسی می‌تواند آن را از بین ببرد و نه کسی می‌تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد و آن را تغییر دهد.

آثار ماندگاری که نام گذشتگان ادبیات و فرهنگ را هم زنده نگه می‌دارد و آنها را در ذهن‌ها ثبت می‌کند.

ریشه چنین شجره‌ای است که روز به روز جوانه‌های تازه می‌زند، آنها را در مسیر خود رشد می‌دهد و به آسمان می‌رساند.

اول مهرماه امسال، اولین تولد استاد شجریان است که خود او در آن حضور ندارد. اما بهانه‌ای است تا یادآوری شود، او سرمایه گرانبهای فرهنگ ماست.

سرمایه هنری که همیشه نقد می‌شود و با هر نوای خود، امید را در دل‌ها زنده نگه می‌دارد.

با استاد شجریان و آثار او آشنا شوید

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246231 ساعت خبر : 10:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246231
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات