پخش سریال تلویزیونی افرا کشدار شده است؟

پخش سریال تلویزیونی افرا کشدار شده است؟

به گزارش گلونی سریال تلویزیونی افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی هر شب از شبکه یک تلویزیون ایران پخش می‌شود و به نظر می‌رسد با همه ویژگی‌های نسبتا به روز خود، کش‌دار شده است.

یکی از آسیب‌هایی که سیاست‌گذاری نادرست تلویزیون ایران به مجموعه‌های موفق و گاه نسبتا موفق تحمیل می‌کند، طولانی کردن بدون منطق و خارج از توان داستان است.

یک داستان بر حسب ویژگی‌هایش، به همان اندازه و تناسب می‌تواند مدت و تعداد قسمت‌هایش را تعیین کند.

برای نمونه اگر یک داستان، در حالت درست، ده قسمت به سرانجام می‌رسد، نمی‌توان برای آن، حتی قسمت یازدهم قائل شد چه رسد به بیست‌ام و سی‌ام و چهل‌ام.

سریال تلویزیون افرا داستان نسبتا به روز و دغدغه‌ خوبی دارد اما تعدد قسمت‌ها و ایستایی روی یک رویداد، جذابیت‌هایش را از تک و تا انداخته و در صورت ادامه همین روند، با ریزش مخاطب رو به رو می‌شود.

پیج و تاب طولانی رضایت خانواده پیمان به بخشش مسعود، افرا را به خواسته‌های غیر قابل باور و دور از ذهن سوق داده است.

بیننده، گرفتن کارخانه و پدری که پس از سال‌ها به خانه برگشته و در پی جبران، ویلان و سیلان است را نمی‌پذیرد و باور نمی‌کند.

از سویی روشن نبودن شغل و منبع درآمد وحید نیز برای تماشاگر مبهم است. شخصیتی که به جز در سکانس‌های ابتدایی، در بقیه موارد سرگردان است و پیشه‌ای ندارد.

افرا تا میانه راه رسالت خوبی را دنبال می‌کرد اما این پیام، اسیر دراز و زیاده‌گویی شد.

نگارنده به صورت مستند، در موارد مشابه، شاهد چنین سیاست‌های نادرست تلویزیون ایران بوده است که برخلاف توان داستان، عوامل را ناچار می‌کنند تا برای پرکردن آنتن، داستان را بیشتر کش دهند.

نقد این سریال را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248384 ساعت خبر : 9:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248384
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات