تبدیل کرونا به سرماخوردگی ساده در بهار سال آینده

تبدیل کرونا به سرماخوردگی ساده در بهار سال آینده

به گزارش گلونی به نقل از Oxford Mail پروفسور جان بل، استاد رشته پزشکی در دانشگاه آکسفورد، می‌گوید: «انگلستان سخت‌ترین روزها را پشت سر گذاشته است و زمانی که زمستان نیز بگذرد اوضاع بهتر می‌شود.»

همچنین پروفسور سارا گیلبرت نیز در وبیناری در انجمن سلطنتی پزشکی گفت: «ویروس‌ها زمانی که در گردش هستند ضعیف‌تر می‌شود.»

او گفت: «ما معمولا می‌بینیم که شدت بیماری‌زایی ویروس‌ها زمانی که ساده‌تر گسترش پیدا می‌کنند کاهش می‌یابد. دلیلی ندارد که فکر کنیم که نوع شدیدتر و بیماری‌زاتری از ویروس کرونا خواهیم داشت.»

کرونا ویروس‌های فصلی باعث سرماخوردگی می‌شوند و Sars-CoV-2 هم تبدیل به یکی از آنها خواهد شد.

پروفسور بل نیز گفت: «اگر به مسیر که در آن هستیم نگاهی بیاندازید می‌بینید که شرایط ما از شش ماه پیش بسیار بهتر است و از فشار بر سیستم درمانی کاسته شده‌ است.

اگر به مرگ‌هایی که بر اثر کووید اتفاق می‌افتند نگاهی بیاندازید می‌بینید که معمولا افراد بسیار سالمند از این بیماری فوت می‌کنند و به طور کامل هم مشخص نیست که آیا کووید عامل این مرگ‌ها بوده یا خیر. من فکر می‌کنم ما روزهای سخت را پشت سر گذاشته‌ایم.»

او ادامه داد: «با وجود واریانت دلتا افراد زیادی، حتی افرادی که واکسن زده‌اند، به بیماری مبتلا شده‌اند اما یا علایم خفیفی دارند و یا حتی هیچ علامتی ندارند و همین ابتلای خفیف نیز باعث افزایش ایمنی در بدن این افراد می‌شود و من هم فکر می‌کنم همانطور که سارا (پروفسور گیلبرت) می‌گوید ما بهار سال آینده با یک سرماخوردگی ساده روبرو خواهیم بود.»

پروفسور بل توضیح می‌دهد: «باید زمستان را نیز بگذرانیم تا بتوانیم به تبدیل شدن این ویروس به سرماخوردگی نزدیک شویم اما من فکر می‌کنم همه چیز درست می‌شود.»

او می‌گوید: «مردم نباید بترسند چراکه تعداد ابتلاهای شدید و مرگ بر اثر این بیماری پایین است. واکسن‌های کووید از ابتلای شدید و مرگ جلوگیری کرده‌اند اما نمی‌توانند تاثیر زیادی در کاهش انتقال داشته باشند.»

او در پایان می‌گوید: «اگر همه انتظار دارند که با وجود واکسن‌ها و دزهای یادآوری هیچ انتقالی وجود نداشته باشد و این ویروس پایان پیدا کند این انتظار اشتباهی است و نباید در این مورد قولی داد. ویروس کرونا تبدیل به یک ویروس اندمیک شده است و به صورت گسترده‌ای در گردش خواهد بود.»

احتمال بازگشایی مدارس و نکاتی برای جلوگیری از شیوع کرونا

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 247225 ساعت خبر : 7:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=247225
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات