گفتگوی کامل احمد مسعود با محمدحسین جعفریان

گفتگوی کامل احمد مسعود با محمدحسین جعفریان

به گزارش گلونی بیش از یک ماه است که از تسلط طالبان بر افغانستان می‌گذرد و در حال حاضر ولایت‌هایی چون پنجشیر با فرمانده احمد مسعود (پسر احمدشاه مسعود، فرمانده جبهه مقاومت افغانستان در دهه ۱۹۸۰)، مقاومت در برابر نیروهای طالبان را آغاز کرده‌اند.

در این مدت، خبرهای ضد و نقیضی از سوی طالبان، مبنی بر خروج احمد مسعود از پنجشیر، به گوش می‌رسید که هیچ کدام از این موارد از سوی منابع رسمی تایید نشد.

بالاخره در فرصتی در لایو شب گذشته محمدحسین جعفریان، نویسنده و خبرنگار، دقایقی با احمد مسعود صحبت شد و او از حضورش در افغانستان خبر داد.

فایل کامل گفتگوی کامل احمد مسعود را بشنوید

دانلود کنید

همچنین محمدحسین شجریان درباره وضعیت پنجشیر بیان کرد:

بیشتر نیروهای مقاومت سعی می‌کنند وضعیت دفاعی خود را حفظ کنند، دو شب پیش درگیری‌هایی پیش آمده و شایعه شده بود که ولسوالی رخه آزاد شده، ولی این‌طور نبوده و فقط نیروهای مقاومت به طالب‌ها یورش برده بودند، تعدادی را کشته و دو نفر را اسیر گرفته و دوباره به کوه برگشته بودند.

جغرافیای پنجشیر خاص است. روس‌ها شش بار تا اینجایی که الآن طالب‌ها حضور دارند، آمدند، ولی دیدند فایده ندارد و دارند کشته می‌دهند و مجبور به تخلیه آنجا شدند. یک دره طویل است که طالب‌ها تا حدود یک‌سوم آن را آمده‌اند و مرکز استان، یعنی بازارک هم آنجاست.

سرک یا همان جاده آسفالته دست طالبان است، ولی نیروهای مقاومت در دو طرف جاده روی کوه‌ها حضور دارند؛ گاهی موضع تهاجمی می‌گیرند و وقتی آمادگی کافی ندارند، موضع تدافعی پیدا می‌کنند.

طالبان چند هزار نیرو به پنجشیر آورده و هنوز آنها را از پنجشیر خارج نکرده است.

امارت اسلامی دشمن ایران است و حامی اصلی‌اش هم سه کشور ترکیه و قطر و پاکستان و البته آمریکا هم به عنوان حامی اصلی در پشت پرده حضور دارد. ترکیه و پاکستان در روزهای اخیر در مانور نظامی مشترک با آذربایجان در شمال ایران شرکت کرده‌اند. متوجه هستید از کسانی حمایت می‌کنید که کمر به نابودی ایران بسته‌اند؟

امروز خبرگزاری‌ها گفتند که امارت اسلامی در بدخشان یک گردان انتحاری درست کرده است، چون می‌خواهد از آمودریا رد شود و به کشورهای آسیای مرکزی برود. قدم بعدی آنها تاجیکستان و ایران است. افغانستان الآن پر از نیروهای خارجی است، پر از پاکستانی‌هایی که حتی در ادارات دولتی سمت گرفته‌اند.

البته خود طالب‌ها هم فرقی با پاکستانی‌ها ندارند و خیلی‌هایشان سال‌های زیادی در پاکستان بوده‌اند. چرا خبرنگارها از حضور نیروهای خارجی در بین طالب‌ها گزارشی تهیه نمی‌کنند؟

بخش خبری دنیا کور و کر شده و همه به این نتیجه رسیده‌اند که با طالب‌ها کنار بیایند، جز یک عده آدم آزاده که این را قبول نمی‌کنند. تلاش کنید جنایت طالب‌ها در جهان دیده شود و به رسمیت شناخته نشوند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246522 ساعت خبر : 8:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246522
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات