آلبوم ابدیت تکنوازی سنتور جواد بطحایی را قانونی بشنوید

آلبوم ابدیت تکنوازی سنتور جواد بطحایی را قانونی بشنوید

این مجموعه در هشت قطعه و از سوی موسسه فرهنگی و هنری نوای شبدیز منتشر شد

آلبوم ابدیت

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی در توضیحات آلبوم به قلم جواد بطحایی می‌خوانیم: «به سختی می‌توان ابدیت و ناله دل را پیش درآمد نامید زیرا پیش در آمد که از ابداعات درویش خان است، آهنگی است موزون که دارای فرم خاصی است که در شروع یک مجموعه موسیقایی اجرا شده و معمولا در ریتم‌های ثابت دوضربی یا چهارضربی بیان می‌شود.

اما در ناله دل هر جمله موسیقی در دوری معین (سه ضربی، دوضربی، سه ضربی) مفهوم پیدا می‌کند و این دور ملودیک در شکسته در ده ضرب ادامه و در فرود به ریتم اولیه بازگشته و پایان می‌یابد.

سوال‌ها و جواب‌هایی که در جملات زیر وبم در ابدیت و ناله دل به گفتگو می‌نشیند همینطور بلندی و کوتاهی مفاهیم و شدت و ضعف و لحن و بیان در این دو اثر متأثر از عشق و امیدی است که در مراحل ساخت به ثمر رسید».

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر، حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

جواد بطحایی متولد ۱۳۳۶ در مشهد، آهنگساز و نوازنده سنتور است.

وی در ابتدا مبانی و تئوری و سلفژ را نزد استاد غلامحسین ظهیرالدینی فرا گرفت و در سال ۱۳۵۸ جهت تحصیل موسیقی وارد دانشکده هنرهای زیبا شد و از محضر استادان مجید کیانی و سپس فرامرز پایور و پرویز مشکاتیان بهره برد.

وی ساز نی را نیز ادامه داده و ردیف آوازی را نزد عبدالنقی افشارنیا به پایان رسانید.

از سال ۱۳۷۲ با استاد شجریان و گروه آوا همکاری داشته است.

وی سال‌ها در هنرستان موسیقی پسران به تدریس اشتغال داشته و هنر سنتور سازی را نیز تجربه کرده و در ساختن این ساز نیز دستی توانا دارد.

سایر آلبوم‌های موسیقی را از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250671 ساعت خبر : 8:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات