آماده باش هلال احمر در خراسان رضوی و گلستان؛ برف و کولاک در راه است

آماده باش هلال احمر در خراسان رضوی و گلستان؛ برف و کولاک در راه است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: «آماده‌باش نیروهای هلال احمر استان در پی اعلام هشدار هواشناسی تا تداوم شرایط جوی موجود ادامه دارد».

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، غلامرضا صیادی گفت: «در این راستا ۲۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای استان و ۲۴ شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها به استعداد ۲۵۰ نیروی عملیاتی شامل نجاتگر، امدادگر و پرسنل به همراه تیم امداد هوایی از دیروز در حالت آماده‌باش هستند و همچنان طی ۲۴ ساعت آینده آماده‌باش خواهند بود».

وی ادامه داد: «این نیروها از شب گذشته در گشت‌های سیار از شعب مختلف و در نقاط حادثه‌خیز مستقر هستند تا به حادثه‌دیدگان حوادث احتمالی امدادرسانی کنند».

صیادی در ادامه اظهار کرد: «با توجه به شروع زودرس فصل زمستان و پیش‌بینی بارش برف از ماه‌ها قبل جمعیت هلال احمر استان در راستای آمادگی برای طرح امداد و نجات زمستانه اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات و نیز بازآموزی نیروهای امدادگر، نجاتگر و پرسنل به صورت مستمر کرد».

وی افزود: «در این قالب ۲۵۰ نجاتگر، امدادگر و پرسنل هلال احمر در قالب دوره آموزشی و بازآموزی پنج روزه زیر پوشش آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند».

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اعلام هشدار نارنجی از شب گذشته پیش بینی بارش برف و طوفان را برای اغلب نقاط استان اعلام کرده است.

آماده باش هلال احمر؛ برف و کولاک در راه است

به دنبال هشدار هواشناسی و ریزش برف و باران در استان گلستان، نیروهای عملیاتی هلال احمر در سطح پایگاه‌ها و مراکز امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، فرهاد میقانی با اعلام این خبر گفت: «در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کوهستانی و برفگیر، کلیه پایگاه‌های امداد و نجات و مراکز کشیک اضطراری شعب در حالت آماده‌باش قرار گرفتند».

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: «۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات، ۱۲ کشیک اضطراری شعب، تیم واکنش سریع مرکز استان، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان (EOC)، یک مرکز امداد هوایی به علاوه ۲ مرکز عملیاتی مراوه تپه و گمیشان به عنوان پست موقت فعال و آماده‌باش هستند.

به شعب هلال احمر در شهرستان‌ها و مرکز استان هم اعلام آماده باش شده است».

وی خاطرنشان کرد: «۱۹ خودروی آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند. ۱۰۵ نیروی کادر و داوطلب در پایگاه‌های استان به حالت آماده‌باش قرار گرفتند تا در صورت وقوع حادثه در عملیات امداد و نجات را انجام دهند».

به گفته میقانی در کلیه پایگاه‌های استان بسته های غذایی ۷۲ ساعته قرار داده شده تا در صورتی نیاز به اسکان اضطراری، این بسته‌ها میان در راه ماندگان یا مواردی که لازم و ضروری است توزیع شود.

گفتنی است در پی بارش برف در منطقه چهارباغ گرگان، ۱۰۰ نفر از شهروندان در راه مانده امدادرسانی شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، رئیس شعبه گرگان با اعلام این خبر گفت: «ساعت ۱۴ امروز سه شنبه ۲۵ آبان ماه، با گزارش مردمی مبنی بر در راه ماندگی تعدادی از هم استانی‌ها به دلیل بارش برف در جاده توسکستان به شاهرود، منطقه سر علی آباد به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) هلال احمر گلستان، ۲ تیم از پایگاه امداد و نجات توسکستان (چهارباغ) با آمبولانس و خودروی نجات اعزام شدند».

غلامرضا غلامی افزود: «نجاتگران پس از بررسی منطقه محل حادثه، به ۲۵ خانوار شامل ۱۰۰ نفر امدادرسانی و خودروهای گرفتار در برف را رهاسازی کردند. همچنین برای بستن زنجیر چرخ به رانندگان خودروها کمک کردند».

پایان پیام

خرید برنج ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 253921 ساعت خبر : 7:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=253921
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات