اختلافات شدید داخلی بین گروه های مختلف طالبان

اختلافات شدید داخلی بین گروه های مختلف طالبان

به گزارش گلونی دکتر راغی، دیپلمات سرشناس افغانستان و مشاور وزیر، در گفت‌وگو با محمدحسین جعفریان گفت:

«تجمع تروریسم و گسترش و تقویت حضورش در شمال افغانستان به طور چشمگیر افزایش پیدا کرده و قاری فرقان که قزاقستانی الاصل هستند رهبری گروه‌های تروریستی چند ملیتی را به عهده دارد و مرکز فعالیت‌شان خان‌آباد است و فعالیت و تحرک‌شان در مرزهای کشورهای آسیای میانه و حضورشان در ولایات مناطق بدخشان و بهارک افزایش پیدا کرده است.

گروهک جیش‌العدل در ولایت‌های هم‌مرز با جمهوری اسلامی توسط برخی کشورهای منطقه در قالب هواپیماهای حامل کمک‌های بشردوستانه تجهیز و تقویت می‌شود و حضور و نفوذ این گروهک در ولایات مذکور افزایش پیدا کرده است.

اختلافات شدید داخلی بین گروه های مختلف طالبان

یک مرکز جدید در پاکستان در منطقه چمکنک که در زمان جهاد مرکز جمعیت اسلامی افغانستان بود.

بعد از انتقال جمعیت اسلامی به داخل افغانستان، این منطقه به محل آموزش نظامی تروریست‌ها بدل شده که پس از آموزش به ولایت‌های کنر و جلال‌آباد و لورستان فرستاده می‌شوند و حضورشان در این سه منطقه هر روز بیشتر تقویت می‌شود.

حمله به بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بیشتر مربوط به مشکلات میان‌گروهی طالبان است.

طالبان به پنج گروه عمده تقسیم شده‌اند و بر سر قدرت با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

با سقوط دولت قبلی و ترک منطقه توسط نیروهای بین‌المللی و آمریکا دلیل اتحاد طالبان از بین رفته و دچار اختلاف و درگیری شده‌اند.

بر اثر جنگ قدرت دلسردی زیادی بین طالبان غیر پشتون بوجود آمده است.

مولوی عبدالرحیم که از فرماندهان با نفوذ طالبان در غزنی بود در سفری که به کابل آمده بودند بر اثر اختلافات داخلی بین طالبان دستگیر شدند.

طالبان حتی خانواده‌های خود را که خارج از افغانستان هستند به دلیل اینکه حکومت‌شان اعتباری ندارد و اعتمادی هم به فرماندهان بزرگ‌شان ندارند به داخل افغانستان تا کنون نیاورده‌اند.

گروه‌های تروریستی مانند داعش و طالبان در خشونت آفرینی و ساختارشکنی و وحشت آفرینی و نگاه ایدیولوژیک‌شان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط شیوه‌هایشان تفاوت دارد و ماهیت‌شان یکی است.»

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251929 ساعت خبر : 6:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251929
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات