امدادرسانی هلال احمر قم در پی وقوع سیلاب و آبگرفتگی

امدادرسانی هلال احمر قم در پی وقوع سیلاب و آبگرفتگی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از امدادرسانی به ۳۰ نفر در پی وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در این استان در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، هادی سلیمی با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعلام هشدار نارنجی هواشناسی و وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته جمعیت هلال احمر استان قم به حالت آماده‌باش درآمد».

وی افزود: «تشکیل ستاد پاسخگویی اضطراری در مرکز کنترل عملیات به منظور هماهنگی و برنامه ریزی عملیات‌های امداد و نجات، تقویت انبارهای امدادی، تکمیل اقلام امدادی موجود در پایگاه‌های امداد و نجات، آماده سازی سالن‌های اسکان اضطراری پایگاه‌های امداد و نجات و تقویت منابع انسانی موجود در پایگاه‌ها و شعب جهت پاسخ به عملیات احتمالی و اعلام هشدار نارنجی هواشناسی و اعلام آماده باش به پرسنل؛ نیروهای عملیاتی و پایگاه‌های امداد و نجات از ۱۱ آبان ماه به منظور حفظ آمادگی و ارتقاء توان عملیاتی از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور ارائه خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان در سیلاب و آب‌گرفتگی بود».

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: «در ۴۸ ساعت گذشته، ۴۲ امدادگر و نجاتگر با کمک ۵ دستگاه خودروی نجات و کمک‌دار سبک در ۵ عملیات آب‌گرفتگی در شهر و دو روستا حضور داشتند که در مجموع به ۳۰ نفر از حادثه‌‌دیدگان امدادرسانی‌ کردند و همچنین تخلیه آب‌گرفتگی زیرگذرهای آزاد راه قم-تهران و جاده قدیم قم-تهران با همکاری اداره کل راهداری انجام شد».

سلیمی در ادامه به وقوع ۳ حادثه‌ جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: «این حوادث به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر اعلام شد که در این عملیات‌ها ۱۲ امدادگر و نجاتگر با به کارگیری ۳ دستگاه خودروی نجات به ۱۶ نفر از هموطنان امدادرسانی کردند».

وی در پایان تصریح کرد: «در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته ۱۴ هزار و ۷۵۳ نفر از هم‌وطنان با شماره ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر تماس گرفتند که ۹ تماس منجر به عملیات و ما بقی کسب اطلاعات از وضعیت هواشناسی، وضعیت راه‌ها و نکات آموزشی جهت مقابله با سیلاب و آب‌گرفتگی در روستا و شهر بود».

پایان پیام

خرید محصولات عشایری از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252460 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252460
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات