بارش برف در جاده ها و ورود سامانه بارشی جدید

بارش برف در جاده ها و ورود سامانه بارشی جدید

ورود سامانه بارشی به کشور از روز گذشته تا کنون علاوه بر بارش باران و برف، کاهش دمای محسوس در برخی استان‌ها را در پی داشته و سبب بسته شدن برخی معابر، جاده‌ها، گردنه‌ها و راه‌های مواصلاتی شده است.

به گزارش گلونی به نقل از ایرنا بارش برف، باران، برخی مناطق کشور را در برگرفته و سبب لغزندگی راه‌ها، کاهش دید رانندگان و اختلال در رفت و آمد شده است به طوری که طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، دمای هوا در برخی مناطق کشور به صورت محسوسی کاهش یافته است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی به دنبال شدت بارش‌ها، شاهد بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها هستیم.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین پلیس راه استان‌های مختلف از شهروندان خواسته است تا در این شرایط جوی از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و ضمن همراه داشتن تجهیزات زمستانی و لباس گرم با حفظ خونسردی به قوانین رانندگی نیز احترام بگذارند و فاصله لازم با خودروهای جلویی را رعایت کنند.

بارش برف در جاده ها

نماشای گلونی را دنبال کنید

بر اساس آخرین بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس، به‌ ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین برای روزهای شنبه و یکشنبه این هفته در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان افزایش ابر، رگبار، بارش برف و وزش پراکنده باد را شاهد خواهیم بود.

این سازمان از روند کاهشی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: «در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌ ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در این مدت، دریای عمان نیز مواج است».

همچنین سازمان هواشناسی از بارش باران،‌ برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ۱۶ استان و ورود سامانه بارشی طی سه شنبه آینده به کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه یکشنبه ۲۳ آبان و دوشنبه ۲۴ آبان در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و مجددا با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی مواجه خواهیم بود گفت: «سه شنبه، ۲۵ آبان با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش باران و برف در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر آغاز خواهد شد. همچنین امروز خلیج فارس و دریای خزر مواج است».

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 253211 ساعت خبر : 3:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=253211
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات