نمونه‌ای از رفتار و برخورد طالبان با مردم پنجشیر

نمونه‌ای از رفتار و برخورد طالبان با مردم پنجشیر

به گزارش گلونی طبق اخبار کانال پامیرنیوز درباره نمونه‌ای از رفتار و برخورد طالبان با مردم پنجشیر: «برخی از نیروهای طالبان، دوشنبه شب، ۹ نفر افراد ملکی ساکن در منطقه گلزنگر، ولسوالی رخه را بازداشت کرده و مورد شکنجه و لت و کوب شدید قرار دادند.

یکی از همسایگان آنها که برادرزاده‌اش هم از جمله افراد بازداشت شده و آسیب دیده توسط طالبان است، می‌گوید: «دیشب ۹ نفر به دلیل خلع سلاح سازی از طرف طالبان بازداشت شدند.

برای آنها گفته شد که مجبور هستند ۵ میل سلاح برای طالبان تحویل بدهند».

این مرد می‌افزاید: «دیشب از ۱۱ الی ۱ شب، صدای ناله و فریاد آنها از اثر شکنجه درحوالی منطقه به گوش می رسید، وضعیت ۳ تن آنها خیلی وخیم بوده، حتی به سرحد مرگ شده‌اند.

علاوه بر این تعدادی از نیروهای طالبان که در این منطقه مستقر هستند، لباس‌های خود را بالای مردم شستشو نموده و نان خود را نیز بالای اهالی این مناطق می‌پزند».

این مرد که از اهالی همین منطقه و شاهد رویداد بود و مدتی می‌شود دوباره با خانواده‌ خود از کابل به خانه برگشته است، به دلیل تهدیدهای امنیتی (ترس وهراس از طالبان و رفتارهای زشت و ظالمانه‌ای که در مقابل مردم در نقاط مختلف ولایت دارند) نخواست هویت او آشکار شود، یا مصاحبه‌ای (صوتی/ویدیویی) داشته باشد».

گفتنی است ولایت پنجشیر به عنوان منطقه ضد طالبان و محل فرمانده احمد شاه مسعود که در سال ۲۰۰۱ توسط گروه القاعده ترور شد، مشهور است.

احمدشاه مسعود در دهه ۱۹۸۰ نیز با نیروهای شوروی جنگیده بود و حالا پسر او، احمد مسعود، به همراه نیروهای محلی(جبهه مقاومت) در مقابل حمله دوباره طالبان، مقاومت می‌کند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251701 ساعت خبر : 5:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251701
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات