برنامه ممیزی در مرزی میان خنده و گریه قرار دارد

برنامه ممیزی در مرزی میان خنده و گریه قرار دارد

به گزارش گلونی این روزها که بازار کمدی موجه و یا به عبارتی آثار طنز با استاندارهای اصولی این سبک کمتر تولید شده و بیشتر سازندگان برنامه‌های تلویزیونی و سینمایی به سمت لودگی و استفاده از شوخی‌های جنسیتی برای بالا بردن تعداد مخاطب و فروش بالای گیشه رفته‌اند، هنوز هستند کسانی که دغدغه‌ی اصلاح و حل مشکلات جامعه خویش را داشته و به دنبال بیان این کاستی‌ها به طرز شیرینی باشند که علی‌رغم اعتراض پنهان نسبت به اقدامات شمسئولین هر حوزه، خنده و لحظاتی خوش را برای مردم خود رقم زنند.

پیش از این‌ها کمدی در ایران هرچند کم اما به غایت درست و فکر شده کار می‌شد. از جمله آنان می‌توان به آثار مهران مدیری با تیم زبده‌اش در زمینه کمدی نویسی(برادران قاسم‌خانی، خشایار الوند، امیرمهدی ژوله و…) اشاره کرد که از شب‌های دهه هشتاد، بهترین و زیباترین لحظات را برای مردم به یادگار گذاشتند.

حالا اما از هر پنج فیلم سینمایی دوتای آن، تنها صفت کمدی را به دوش می‌کشد و با سخیف‌ترین الفاظ و حرکات و همچنین استفاده از گریم‌های نامتعارف به خصوص برای بازیگران زن، تنها به دنبال درآمد حاصل از کار هستند و خیراندیشی اجتماعی در تولیدشان جایی ندارد.

برنامه ممیزی

در این اوضاع و احوال اما گروهی دست به تولید برنامه‌ای تاک‌شو و پخش آن از طریق صفحات مجازی زده‌اند و با حداقل امکانات اما وجود محتوایی قوی، برنامه‌ای دیدنی و ستودنی را رقم زده‌اند.

برنامه ممیزی با بازی وحید آقاپور در نقش ممیز لجباز و یکدنده شعر و ترانه و حامد جواد‌زاده (تهیه‌کننده و کارگردان برنامه) در نقش خواننده نامعلوم و به دنبال مجوز است که شعر و ترانه‌هایش برای گرفتن مجوز باید از فیلتر عقاید و سخت‌گیری‌های مغرضانه این ممیز رد شود.

به طور کلی و فارغ از شوخی‌های خنده‌آور برنامه ممیزی این اثر محصولی مرغوب است که به زیباترین شکل توانسته واقعیت سخت و اشک‌آور گرفتن مجوز برای ترانه‌های غنی و پرمحتوایی را به نمایش گذارد که با کج‌فهمی و سوء مدیریت‌های مسئولین مربوطه، در همان مکان ممیزی دفن و یا به طور فاحشی تغییر یافته‌اند.

اگر حتی کمی علاقه‌مند به ادبیات و شعر و ترانه باشید، تک‌تک اپیزودهای برنامه ممیزی و سناریو قوی آن را درک کرده و به شدت از دیدن آن لذت می‌برید.

این برنامه را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251950 ساعت خبر : 8:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251950
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات