درست كردن تاكوی فضایی با فلفل های پرورش یافته در ایستگاه فضایی بین المللی

درست كردن تاكوی فضایی با فلفل های پرورش یافته در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش گلونی ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیراً پستی با تصویر فلفل سبز چیلی در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: «امروز روز برداشت فلفل و تست طعم آن در فضاست».

ناسا، اواخر جمعه گذشته اعلام کرده بود که اولین فلفل چیلی را با موفقیت در فضا پرورش داده و فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی با آن تاکوهایی در شرایط بی‌وزنی درست کردند.

سرانجام، خدمه ایستگاه فضایی پس از آزمایش‌های گیاهان که از ماه جولای در ایستگاه فضایی آغاز شده بود، فرصتی برای تست طعم این فلفل‌ها، پیدا کردند.

این فلفل‌ها از نوع Espanola Improved هستند که در دره Hatch در نیومکزیکو رشد می‌کنند.

ناسا در بیانیه روز جمعه خود همچنین گفته: «این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل میکروبی برای بهبود درک تعاملات بین گیاه و میکروب در فضا و ارزیابی خدمه از طعم، بافت و ارزیابی غذایی اولین فلفل‌های رشد شده در فضا بوده است».

این محصول از آزمایشات Plant Habitat-04 یا زیستگاه گیاهی ۰۴-، که مجموعه‌ای از تلاش‌های مداوم برای رشد گیاهان مختلف در مدار است، به دست آمد.

حساب توییتر ISS Research ایستگاه فضایی رشد این فلفل‌ها را به عنوان یکی از چالش برانگیزترین آزمایش‌های گیاهی تا به امروز توصیف کرد.

پیچیدگی این آزمایش به این دلیل است که رشد فلفل، نسبت به آزمایشات قبلی که شامل انواع مختلف کاهو، گل آهاری و حتی تربچه بود، بسیار بیشتر طول می‌کشد.

درست كردن تاكوی فضایی با فلفل های پرورش یافته در ایستگاه فضایی بین المللی

پس از چهار ماه رشد، فلفل‌ها در روز جمعه توسط فضانورد ناسا، مارک وند هی، برداشت شدند و پس از آزمایش چشیدن توسط خدمه، مگان مک آرتور، فضانورد ناسا، بهترین تاکوهای خود را درست کرد و در پستی در حساب توییتر خود با این متن، به اشتراک گذاشت:

«ضیافت جمعه:

بعد از برداشت طعم چیلی قرمز و سبز را می‌چشیم. سپس نظرسنجی‌ها را پر کردیم (باید داده‌ها را داشته باشیم) در نهایت، من بهترین تاکوهای فضایی خود را درست کردم: گوشت گاو، گوجه فرنگی، کنگر فرنگی و فلفل».

فضانوردان SpaceX Crew3 که قرار است در همین ماه از پایگاه فضایی کندی پرتاب شوند، پس از رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی، دومین برداشت را انجام خواهند داد.

برخی از فلفل‌ها برای تجزیه و تحلیل به زمین فرستاده می‌شوند و دانشمندان بررسی خواهند کرد که گرانش نزدیک به صفر، روی گیاهان و فلفل‌ها، چه تأثیراتی داشته است.

در حالی که گیاهان فلفل چیلی کماکان به رشد خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی، ادامه می‌دهند.

ناسا فلفل را برای آزمایشات خود انتخاب کرده زیرا منبع عالی ویتامین C و سایر مواد مغذی کلیدی است و در گرانش نزدیک به صفر، مانند ایستگاه فضایی بین‌المللی، زنده می‌ماند و قابل کنترل است.

از طرفی گیاهان فلفل، خود گرده‌افشانی می‌کنند و به راحتی رشد می‌کنند و محصولاتی هستند که حتما نیازی به پختن ندارند و به این دلیل که سطح میکروبی پایینی دارند، مصرف خام آنها بی‌خطر است.

مت رومین، محقق اصلی این آزمایش در بیانیه‌ای گفت: «پرورش سبزیجات رنگارنگ در فضا، می‌تواند مزایای بلند مدتی برای سلامت جسمی‌ و روانی فضانوردان داشته باشد.»

محصولات کمیاب و تازه، به معنای چیزی بیشتر از تنوع غذایی و هیجان برای فضانوردان است؛ زیرا موفقیت‌های این آزمایش پیامدهای علمی‌متعددی برای آینده تغذیه فضانوردان و مأموریت‌های فضایی طولانی مدت دارد.

این فلفل‌ها بخشی از تلاش جدید ناسا برای آزمایش مواد غذایی به مقدار بیشتر، قبل از مأموریت‌های طولانی مدت ماه و مریخ است.

به نظر می‌رسد فضانوردان می‌توانند در سفرهای آینده به سیارات دیگر، فلفل چیلی تازه را به عنوان خاطره‌ای تند از نقطه آبی کمرنگ ما (زمین)، بخورند.

اقامت شش ماهه فضانوردان Crew-3 در ایستگاه فضایی بین‌ المللی

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: حسین شیرمحمدی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251935 ساعت خبر : 11:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251935
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات