سریال نیسان آبی در قسمت نخست ناتوان است

سریال نیسان آبی در قسمت نخست ناتوان است

به گزارش گلونی قسمت نخست سریال نمایش خانگی نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی، نویسندگی کمیل روحانی و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور و منوچهر هادی، توجه مخاطب را جلب نکرد و تکرار و تقلید از آثار مشابه خود است.

در این مجموعه بازیگرانی چون امیر جعفری، بهناز جعفری، سعید آقاخانی، مهران غفوریان، حسین یاری، سیروس همتی، یکتا ناصر، مهران غفوریان، اسدالله یکتا حضور دارند.

فیلمنامه، از نظر زمان رویداد و تکیه بر جذابیت‌های سینمای قبل و اندکی بعد از انقلاب و دهه‌ شصت خورشیدی، تکرار و تقلیدی از آثار مشابه است. در این باره فیلم‌های سینمایی نهنگ عنبر و گیج‌گاه را می‌توان نام برد؛ از نوع پوشش گرفته تا موسیقی‌های زمان مورد نظر.

هادی در قسمت نخست رویداد شگفت‌انگیزی را ارائه نداده و همچنان برای جذب مخاطب، بر رکاکت کلام و شوخی‌های جنسی تکیه دارد.

سکانس ورود به گاوداری و رویارویی شخصیت رضا با سرایدار، نمونه‌ای از این دست الفاظ است.

سریال نیسان آبی در قسمت نخست ناتوان است

موضوعات و رویداد‌های قسمت اول سریال نیسان آبی دغدغه بیننده نبوده و نویسنده و کارگردان تلاش برای ایجاد کشش‌های کاذب و نخ‌نما دارند که در این زمینه ناموفق‌اند.

منوچهر هادی که در گذشته با سریال‌های نسبتا موفق مانند دلدادگان و عاشقانه توانایی خود را در تولید آثار تجاری و بدنه نشان داده، در کارهای اخیر خود مانند دل، گیسو و اکنون نیسان آبی، آشکار کرد که نیاز به استراحت و مرور خود دارد.

نگارنده بر این باور است که هادی با توجه به توانایی‌هایی که دارد، با ورودی دوباره، مجموعه‌های خوبی را خواهد ساخت.

از سویی به جز حسین یاری، سایر بازیگران در اندازه‌های خود نبوده و بازی قابل قبولی ارائه نداده‌اند که از ناتوانی در هدایت کارگردان و فیلمنامه‌ای کم‌جان حکایت می‌کند.

بدون تردید نیسان آبی در نخستین قدم خود است و نمی‌توان درباره کلیت آن سخن گفت.

آنچه از نظر گذشت یادداشتی درباره قسمت اول این مجموعه نمایش خانگی است و امید که در قدم‌های بعدی ضمن بالا بردن ذائقه مخاطب، در جذب ایشان نیز موثر باشد.

سریال نیسان آبی را در فیلیمو تماشا کنید

نقد سایر سریال‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250097 ساعت خبر : 11:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات