امدادرسانی به سیل زدگان الیگودرز و مهاباد

امدادرسانی به سیل زدگان الیگودرز و مهاباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: «بر اثر بارندگی‌های شدید در روز جمعه ١۴ آبان ماه سال ١۴٠٠، روستای ززم در محاصره سیل قرار گرفت».

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان لرستان، صارم رضایی مدیر عامل این جمعیت گفت: «بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل، ساکنین روستای ززم بخش بربرود غربی دچار حادثه شده و به ۱۵ منزل مسکونی خسارت وارد شده است».

او گفت: «پس از اطلاع از حادثه بلافاصله غلامرضا لونی رئیس شعبه الیگودرز این جمعیت، یک تیم امدادونجات و امدادگران پایگاه امداد و نجات بین شهری چمن سلطان به محل حادثه اعزام و عملیات امداد رسانی را شروع کردند»

رضایی خاطر نشان کرد: «با کمک ماشین آلات اداره راه و شهرسازی ابتدا مسیر سیل را مهار و آب‌های سطحی به بیرون روستا هدایت شدند، سپس با استفاده از پمپ و کف کش‌ها آب داخل منازل مسکونی اهالی روستا به بیرون هدایت شد».

وی در پایان گفت: «این حادثه باعث خسارت به ۱۵ خانوار از ساکنین روستا شد که با توجه به برودت و کاهش دما در شهرستان الیگودرز حادثه دیدگان در منازل اقوام و خویشاوندان اسکان داده شدند».

امدادرسانی به سیل زدگان الیگودرز و مهاباد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در بازدید از منطقه آبگرفتگی گفت: «۴۳ نجات‌گر و پرسنل هلال احمر شهرستان مهاباد، نقده و ستاد به منطقه موکریان مهاباد، خدمت‌رسانی کرده‌اند».

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان، امیر جعفرزاده مدیرعامل این جمعیت، با تشریح گزارش عملیات امدادی سیل و آب‌گرفتگی منازل مسکونی در منطقه موکریان مهاباد گفت: «۱۵ منزل مسکونی متاثر از سیل و همچنین تخلیه آب از پارکینگ ۲ مجتمع در طبقات همکف و منفی ۱، توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر صورت گرفت».

وی گفت: «در ارزیابی تیم‌های عملیاتی از مناطق آب‌گرفتگی، منازل ۶۶ خانوار مورد ارزیابی قرار گرفت و به ۲۶۴ نفر امداد رسانی شد.

همچنین در این عملیات یک دستگاه آمبولانس و ۸ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک، ۷ دستگاه لجن‌کش و یک دستگاه سواری بکارگیری شده است».

جعفرزاده با اشاره به ارائه خدمات شبانه‌روزی امدادگران هلال‌احمر در آب‌گرفتگی، اظهار کرد: «۱۱ تیم عملیاتی امدادی که ۸ تیم از شهرستان مهاباد، یک تیم از نقده و ۲ تیم از ستاد مرکزی استان به استعداد ۴۳ نفر برای امدادرسانی در مناطق آب‌گرفتگی به کارگرفته شده و در حال امدادرسانی هستند».

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252327 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252327
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات