قسمت سوم جزیره؛ در آبکی ترین حالت ممکن رقم خورد

قسمت سوم جزیره

قسمت سوم جزیره؛ در آبکی ترین حالت ممکن رقم خورد

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی قسمت سوم جزیره در حالی یکشنبه، شانزدهم آبان منتشر شد که هرچه از بی‌محتوا بودن و آبکی بودن ‌آن بگویم باز کم است!

قایق صحرا و ارشد در میان آب‌های کیش گم شد و همین گمشدگی سرتاسر این قسمت را تحت شعاع قرار دارد.

شکی در این نیست که سناریو جزیره در این قسمت به اینگونه قرار گرفتن صحرا و ارشد، (دو فرد غریبه که در قسمت‌های آتی می‌بایست نقش عاشق پولدار و معشوق بی‌پول را بازی کنند) در کنار هم منجر شد تا به جای صرف وقت و هزینه بیشتر و تدریجی نزدیک شدن این دو به یکدیگر، در یک قسمت سر‌ و تهِ دلدادگی آن‌‌ها به هم آورده و از قسمت بعد ارشد عاشق صحرا شده باشد.

اما باید گفت این قسمت و این‌چنین پیش رفتن فیلمنامه اینقدر آبکی و نامنطقی بود که هرچند دقیقه یکبار شک می‌بردم سریالی که در حال تماشا هستم، همان جزیره سیروس مقدم باشد.

قسمت سوم جزیره

از سیر منطقی و عقلانی بحران این قسمت (گم شدن قایق در آب) هم دیگر نگویم که ما نفهمیدیم اگر تلفن همراه صحرا امکان برقراری ارتباط داشت چرا بعد از چهل دقیقه رها شدن در آب تازه به یاد آن افتادند!

از دیگر موارد تعجب‌آور این قسمت دیالوگ‌های مابین صحرا و ارشد بود که در سطحی‌ترین حالت ممکن رقم خورد، علی‌الخصوص نوع صحبت‌های صحرا که هم بچگانه به نظر می‌رسید و هم خیلی لوس، خصوصا آن‌ قسمت‌هایی که شخصیت صحرا با تغییر افعال جمع به مفرد، قصد نشان دادن فاز صمیمیت و عاشقانه، با ارشد شاهنگ را داشت.

خلاصه اینکه در بین دقایق زیادی از پنجاه دقیقه این قسمت جزیره که بیننده هم مانند شخصیت‌ها معلق در زمین و هوا بود، فقط صحنه‌های محدودی از نزدیکان شاهنگ بزرگ تصویر به میان آمد که آن‌ هم به خاطر پیچ‌در‌پیچ و نافهم بودن ارتباط هریک با قصه و تجارت شاهنگ بزرگ، (که قطعا همچون همه سریال‌های امروزی شیوه‌ای نوین برای افزایش تعلیق داستان است) تاثیر چندانی در جذابیت قصه نداشت و قسمت سوم در حالی به پایان رسید که مخاطب چیزی جز تایتانیک بازی این اپیزود نفهمید!

البته ناگفته نماند اقدامات صحرا در صحنه‌ پایانی (چطور پایین آوردن ارشد از قایق و حمل او در خشکی) به شدت زیبا و تحسین‌برانگیز بود که، بیننده اصلا به منطق‌پذیر بودن یا نبودن آن کاری ندارد و صرفا به نیت کار از دید سناریو، که همان نمایش از خودگذشتگی صحراست توجه می‌کند!

این سریال را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252651 ساعت خبر : 9:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات