نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران

نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات شمال تهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: «هشت کوهنوردی که شب گذشته (۲۹ مهر ۱۴۰۰) در قله ریزان منطقه افجه از توابع بخش لواسانات، مفقود شده بودند، پس از ۱۸ ساعت جست‌وجوی امدادگران و نجاتگران، در دشت لار پیدا شدند».

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌ احمر استان تهران؛ شاهین فتحی اظهار کرد: «ساعت ۲۱:۳۴ شب گذشته گزارشی مبنی بر اعلام مفقودی هشت کوهنورد در قله ریزان منطقه افجه از توابع بخش لواسانات، توسط همراهان با شماره گیری ۱۱۲ به جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام شد».

وی درباره نجات کوهنوردان مفقود شده گفت: «ابتدا یک تیم پنج نفره از جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات به منطقه احتمالی گم شدن این کوهنوردان اعزام و جست‌وجو تا ساعت ۶ بامداد امروز ادامه یافت اما ارتباطی با این هشت کوهنورد برقرار نشد».

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران تصریح کرد: «با توجه به شرایط جوی ابتدا امکان جست‌وجوی هوایی وجود نداشت اما با مساعد شدن هوا، تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران در سازمان امداد و نجات حاضر و با همراهی تیم امداد هوایی توسط بالگرد جهت جست‌وجوی این کوهنوردان به منطقه اعلام شده، اعزام شدند».

فتحی اضافه کرد: «جست‌وجو توسط چهار تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تهران به صورت زمینی، یک تیم به صورت هوایی و سه تیم نیز از هیأت کوهنوردی استان تهران آغاز و پس از حدود ۱۸ ساعت جست‌وجو توسط امدادگران و نجاتگران، این هشت کوهنورد در دشت لار پیدا شدند».

این مقام مسئول تأکید کرد: «پس از ارزیابی اولیه توسط امدادگران و نجاتگران مشخص شد حال عمومی این هشت کوهنورد مساعد است و به منطقه امن انتقال داده شده‌اند».

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 250338 ساعت خبر : 9:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=250338
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات