نوای دوتار خراسان در عمارت روبرو طنین انداز می‌شود

نوای دوتار خراسان در عمارت روبرو طنین انداز می‌شود

صدای موسیقی اصیل و نوای دوتار خراسان با حضور نوازندگان پیشکسوت به مدت ۴ شب از ۲۷ تا ۳۰ آبان ماه در مجموعه عمارت روبرو شنیده می‌شود.

به گزارش گلونی به نقل روابط عمومی مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، شانزدهمین دوره برنامه «پروژه صدا» به سراغ موسیقی اصیل خراسان رفته و این برنامه با حضور دوتارنوازان و پیشکسوتان مویسقی مقامی و محلی این منطقه به مدت ۴ شب برگزار می‌شود.

در این برنامه نوازندگانی چون ایوب سعیدی، حشمت رهنما، هادی پورعطایی و مجتبی ضابطه حضور دارند.

گفتنی است هادی پور عطایی نوازنده دوتار خراسان در شهرستان تربت جام است. وی فرزند زنده یاد غلامعلی پورعطایی خواننده و نوازنده دوتار خراسان  است و از سن ۷ سالگی نواختن دوتار را نزد پدر آغاز کرده است.

ایوب سعیدی آموزش دوتار را از شش سالگی در قوچان نزد استاد محمد یگانه آغاز کرده و در نوجوانی افتخار شاگردی استاد حاج قربان سلیمانی را پیدا کرده است.

همچنین از سال ۸۰ به گرداوری موسیقی شمال خراسان پرداخته است.

همچنین حشمت رهنما و مجتبی ضابطه از دوتار نوازان خراسان هستند که سال‌ها به دور از هیاهو به موسیقی و پژوهش اهتمام داشته‌اند.

این برنامه از ۲۷ آبان ماه شروع شده و تا ۳۰ آبان ماه در دو سانس ۲۰ و ۲۲ برگزار می‌شود و علاقمندان از طریق سایت عمارت روبرو برای خرید بلیت می‌توانند اقدام کنند.

گفتنی است در بخشی از معرفی عمارت روبرو آمده است: «عمارت روبرو، یک خانه است. خانه‌ای که خیلی پیش‌تر از آن‌که در آذرماه سال نود و پنج عمارت روبرو شود، داستان‌ها و ایده‌هایش شروع می‌شود.

چرا که فکر به وجود آوردن فضایی که در آن بتوانیم ایده‌های جوان‌مان را عملی کنیم و با کنار هم نشاندن حوزه‌های مختلفِ هنری و فرهنگی در رشد و آموزش خودمان و جامعه‌‌‌مان ایفای نقش کنیم؛ یکی از آن رویا‌های دوران دانشجویی بود. دورانی که به معنایی دیگر، همچنان ادامه دارد.

احساس دغدغه نیاز به فهمِ زیستِ شخصی و زبان شخصی، مستقل از داده‌ها و پیش‌فرض‌های مخربی که چهارچوب‌های تمدن به ما تحمیل می‌کند؛ تلاش و قدرتِ ذهنی زیادی طلب می‌کند».

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 253499 ساعت خبر : 4:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=253499
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات