سکانسی از پایتخت پنج که کودکان را می‌ترساند

سکانسی از پایتخت پنج که کودکان را می‌ترساند

به گزارش گلونی سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم، چند سالی است که پخش و بازپخش می‌شود.

این مجموعه و آدم‌هایش در دل خانواده‌ها و مخاطب جای خوبی باز کرده بود که به دلایلی که در یادداشت‌های مربوط پیشین از نظر گذشت، رفته‌رفته از تب و تاب افتاد.

ابن شب‌ها، بیننده از شبکه البرز، پایتخت پنج را در قالب باز پخش تماشا می‌کند.

سکانسی از پایتخت پنج کودکان را می‌ترساند

در یکی از قسمت‌های فصل پنجم‌ سریال تلویزیونی پایتخت، شخصیتی با نام عمو ترامپ که به صورت سنتی و سیار عمل ختنه را انجام می‌دهد وارد شده و کودک را می‌ترساند.

این سکانس غیر قابل هضم علاوه بر نداشتن جذابیت، فاصله داشتن با کمدی درست، خوف جبران‌ناپذیری را نیز در دل مخاطبین کودک می‌اندازد.

آن هم در حالی که برای بوسیدن و در آغوش گرفتن و حتی لمس کودک می‌باید از ایشان اجازه بگیریم. اینگونه است که اهمیت روح تن خویش را درک کرده و شخصیت‌اش توانا و محکم می‌شود.

در یکی از سکانس‌ها، کودک‌ را با زور و فریب وارد اتاق می‌کنند و عمو ترامپ نیز به او آب نبات می‌دهد، سرانجام عمل با زور و صدای گریه و اعتراض کودک انجام می‌شود.

آیا این رفتار نمی‌تواند به مانند تجاوز، روح‌شان را خط و خراش انداخته و در آینده و سنین بالاتر موجب بیماری‌های روحی و روانی شود؟

تلویزیون ایران هنوز به صورت جدی و درست تقسیم‌بندی و تصویر روشنی از رده سنی مخاطب ندارد. از سویی در میان خانواده‌ها نیز این مهم به خوبی رعایت نمی‌شود.

غالبا در خانه‌ها تلویزیون ساعات زیادی روشن است و همه، با هر گروه سنی، هر چه نشان می‌دهد را می‌بینند.

در سال‌های اخیر البته، به اقتضای موضوع فیلم و سریال‌ها، نوشته‌‌ای گوشه‌ای از تصویر می‌آید و می‌رود که گروه سنی را مشخص می‌‌کند.

نگارنده در این یادداشت، تصمیم به تحلیل درست یا نادرست بودن این رفتار سنتی و نحوه انجام دادن‌اش را ندارد، زیرا در این زمینه کارشناس نیست.

هدف هشدار است تا بیننده در تلویزیون شاهد چنین رویدادهای نادرست نباشد.

نقد سایر سریال‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید عروسک از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252981 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252981
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات