پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس درگذشت

پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس درگذشت

پورنگ پورشیرازی از نوازندگان شناخته‌شده ساز «کنترباس» در سن ۴۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش گلونی به نقل از مهر پورنگ پورشیرازی از نوازندگان شناخته شده کشورمان که سابقه نوازندگی در چندین ارکستر مطرح کشورمان را داشته، دوشنبه هفدهم آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

این نوازنده مطرح کنترباس، که در سال‌های اخیر در ارکسترهای دولتی و چندین مجموعه دیگر به فعالیت مشغول بود، طی سال‌های اخیر از بیماری سرطان رنج می‌برد.

او متولد ۱۳۵۳ تهران از مدرسان و نوازندگان شناخته شده ساز کنترباس و پیانو بود.

وی فراگیری کنترباس را همزمان با ورود به هنرستان موسیقی تحت تعلیمات علیرضا خورشید فر و نادرمرتضی پور از سن ۱۵ سالگی آغاز و در سال ۱۳۶۸ به ارکستر هنرستان موسیقی راه یافت.

پیام تسلیت سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد اله یاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت پورنگ پورشیرازی نوازنده مطرح ساز کنترباس را تسلیت گفت.

در متن پیام محمد اله یاری فومنی چنین آمده است:

«با اندوه فراوان از غروب آفتاب عمر پورنگ پورشیرازی نوازنده باسابقه ساز کنترباس باخبر شدیم.  این هنرمند یکی از نوازندگان شاخص ارکستر در دوره های اخیر و از  نوازندگان توانا و خوشنام عرصه موسیقی کلاسیک ایران بود.

اینجانب درگذشت این هنرمند را به علاقه­‌مندان به موسیقی و خانواده آن مرحوم صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه برای آن سفر کرده و صبر و بردباری بازماندگان محترم را مسألت دارم».

پیام تسلیت سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درگذشت نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را تسلیت گفت.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در پیامی برای درگذشت پورنگ‌ پورشیرازی نوشته است: «پورنگ‌ پورشیرازی نوازنده و عضو ارکستر سمفونیک تهران سال‌ها در عرصه موسیقی و نوازندگی در ارکسترها با جدیت فعالیت کرد و متاسفانه این نوازنده حرفه‌ای، باتجربه و گرانقدر را از دست دادیم.

افسوس که بیماری پورنگ پورشیرازی را برد و اندوهی دیگر بر هنر سایه افکند.

درگذشت هنرمند گرانقدر، نوازنده ارکستر سمفونیک تهران را به خانواده ارجمندش، اعضای ارکستر و جامعه هنری تسلیت می‌گویم، برای زنده یاد پورنگ پورشیرازی رحمت و برای خانواده و دوستان عزیزش صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال خواستارم».

پایان پیام

خرید زیتون از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252735 ساعت خبر : 12:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252735
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات