کاهش شهرهای قرمز کرونایی از خیز پنجم کرونا

کاهش شهرهای قرمز کرونایی از خیز پنجم کرونا

بنابر اعلام آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی شهرهای کشور، درحال حاضر ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا، با توجه به کاهش شهرستان‌های قرمز کرونایی همزمان با خروج اکثر نقاط کشور از خیز پنجم کرونا رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های کشور ۲۹ آبان منتشر شد.

هم‌اکنون شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر (آذربایجان غربی)، طبس، فردوس (خراسان جنوبی)، زابل (سیستان و بلوچستان)، زرند، شهربابک (کرمان) و خاتم (یزد) در وضعیت قرمز هستند.

در حال حاضر ۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۸ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

کاهش شهرهای قرمز کرونایی از خیز پنجم کرونا
کاهش شهرهای قرمز کرونایی از خیز پنجم کرونا

این در حالی است که طبق اطلاعات ایمنا آمار تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در ایران از ۲۷ آبان تا ۲۸ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۹۳ نفر از آنها بستری شدند.

متأسفانه در طی شبانه روز گذشته، ۱۰۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

گفتنی است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور، اظهار کرد: «بر اساس آخرین آمار تا جمعه ۲۸ آبان‌ماه، مجموعاً ۵۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۷۹ نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تا ۲۸ آبان، ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۴۳ نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

همچنین ۷۰۵ هزار و ۱۹۶ نفر دز سوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند».

با احتساب این تعداد مجموع دزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۱۰۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۱۸ مورد رسید.

پایان پیام

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 254334 ساعت خبر : 12:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=254334
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات