کوهنوردان ارتفاعات لواسانات بعد از ساعت‌ها تلاش نجات یافتند

کوهنوردان ارتفاعات لواسانات بعد از ساعت‌ها تلاش نجات یافتند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران از نجات ۳ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات لواسانات پس از ۱۵ ساعت جست‌وجو توسط امدادگران این جمعیت خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران؛ شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: «ساعت ۲۱ شب گذشته گزارشی مبنی بر مفقود شدن سه کوهنورد در ارتفاعات لواسانات به ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام شد که بلافاصله یک تیم ۵ نفره به منطقه احتمالی مفقود شدن این کوهنوردان اعزام شدند».

وی گفت: «عملیات جست‌وجو با توجه به تاریکی هوا و بارش شدید و عدم وجود دید مناسب تا ساعت ۵ بامداد ادامه داشت اما متأسفانه این کوهنوردان پیدا نشدند».

فتحی با اشاره به این که امکان جست‌وجوی هوایی به دلیل شرایط جوی مهیا نبود، بیان کرد: «با روشن‌تر شدن هوا، دو تیم دیگر از هلال احمر شهرستان شمیرانات، یک تیم از تهران و تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران به منطقه احتمالی مفقود شدن این کوهنوردان اعزام و جست‌وجوی زمینی گسترده‌ای آغاز شد».

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران اضافه کرد: «حدود ۳۰ نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر استان تهران عملیات جست‌وجو را انجام و پس از ۱۵ ساعت موفق شدند از این سه کوهنورد که حال عمومی آن‌ها مساعد گزارش شده بود؛ اطلاعاتی کسب و این افراد را پیدا کنند».

این مقام مسئول تصریح کرد: «کوهنوردان که دو آقا و یک خانم بودند در حال انتقال به مکان امن هستند و در صورت نیاز به مراقبت‌های پزشکی، به مرکز درمانی اعزام خواهند شد».

پابان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 252452 ساعت خبر : 10:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=252452
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات