یاهو از چین خارج شد

یاهو از چین خارج شد

شرکت آمریکایی یاهو به دلیل آنچه چالش‌های روز افزون تجاری و قوانین سخت‌گیرانه حوزه اینترنت نام برد از چین خارج شد.

به گزارش گلونی به نقل از ایرنا از ساوث چاینا مورنینگ پست، یاهو روز چهارشنبه اعلام کرد که از روز اول نوامبر (۱۰ آبان) خدمات آن از جمله اپلیکیشن آب و هوا و یک بلاگ فناوری دیگر در سرزمین اصلی چین قابل دسترسی نیستند.

این شرکت اضافه کرد که «محصولات و خدمات یاهو در سایر کشورهای جهان همچنان باقی می‌مانند».

یاهو دلیل خروجش از چین را چالش‌های روز افزون تجاری و محیط قانونی در این کشور ذکر کرد.

قانون حفاظت از اطلاعات شخصی در چین که مرداد ماه سال جاری به تصویب کنگره خلق این کشور رسید، از روز دوشنبه این هفته اجرایی شد.

این قانون مقرراتی را در نظر گرفته است که جمع‌آوری بیش از حد اطلاعات شخصی و تبعیض قیمتی علیه مشتریان فعلی را که مبتنی بر داده‌های بزرگ است، ممنوع می‌کند.

طبق این قانون، پردازشگرهای اطلاعات شخصی باید هنگام ارائه اطلاعات و بازاریابی تجاری به افراد از طریق تصمیم‌گیری خودکار از هدف قرار دادن ویژگی‌های شخصی کاربران خودداری کنند و راه‌هایی را برای رد پیشنهاد ارائه دهند.

این قانون همچنین تعلیق یا خاتمه خدمات را برای برنامه‌هایی که به طور غیرقانونی داده‌های شخصی را پردازش می کنند، الزامی می‌کند.

قانون مذکور مستلزم نصب تابلوهای برجسته در مکان‌های عمومی است که در آن‌ها تجهیزات جمع‌آوری تصاویر و شناسایی اشخاص نصب شود و تصریح کند که تصاویر جمع‌آوری‌ شده و اطلاعات شناسایی فقط برای حفظ امنیت عمومی قابل استفاده است.

اطلاعات شخصی حساس مانند داده‌های بیولوژیکی، اعتقادات مذهبی، سلامت، اطلاعات مالی و محل زندگی، و اطلاعات شخصی افراد زیر ۱۴ سال تحت قانون محافظت می‌شود و فقط برای یک هدف خاص و آن هم ضرورت کافی و اقدامات حفاظتی دقیق قابل پردازش است.

ماه گذشته لینکداین زیرمجموعه مایکروسافت گفت شبکه اجتماعی خود در چین را در اواخر سال جاری تعطیل می‌کند.

چین بازار جذابی برای غول‌های فناوری است که تخمین زده می‌شود یک میلیارد استفاده کننده از اینترنت دارد.

خریدهای آنلاین و خدمات پرداخت‌های غیر نقدی به طرز گسترده‌ای در این کشور استفاده می‌شود.

اما دولت چین روز به روز کنترل خود بر این شرکت‌ها را شدیدتر می‌کند.

یک قانون جدید که روز دوشنبه اجرایی شد شرکت‌هایی که حجم زیادی از داده‌ها را گردآوری می‌کنند، ملزم می‌کند از حریم خصوصی کاربران محافظت کنند.

یاهو که فعالیت‌های اینترنتی خود در چین را در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی کرد، آخرین حضور فیزیکی باقی مانده خود را در این کشور در مارس ۲۰۱۵ تعطیل کرد.

محبوبیت یاهو در جستجوی آنلاین در دهه ۲۰۰۰ کاهش یافت، زیرا گوگل سهم بازار جهانی خود را افزایش داد و «بایدو» به ارائه دهنده موتور جستجوی غالب در چین تبدیل شد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 251833 ساعت خبر : 7:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=251833
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات