درخواست هزاران نفر برای تغییر مدت بازنشستگی تامین اجتماعی

درخواست هزاران نفر برای تغییر مدت بازنشستگی تامین اجتماعی به ۲۵سال

به گزارش گلونی گروهی از مردم با راه‌اندازی کارزاری از رئیس مجلس و رئیس سازمان تامین اجتماعی خواسته‌اند مدت بازنشستگی را به ۲۵ سال کاهش دهند.

در متن این کارزار آمده است:

«طولانی بودن مدت‌زمان سی‌ ساله برای بازنشستگی در سازمان تأمین اجتماعی کشور باعث کاهش کارایی افراد به‌ دلیل مدت طولانی کار می‌شود.

از طرف دیگر ایجاد امکانات و فضای کاری برای ورود جوانان تحصیل‌کرده و بیکار به بازار کار، از واجبات است.

بنابراین از مسئولان محترم درخواست داریم سابقه سی‌ ساله لازم برای بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی را پنج‌ سال کاهش داده و به ۲۵ سال برسانند.»

این کارزار تا تاریخ سوم بهمن در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

این در حالی است که طبق اطلاعات تسنیم، در اردیبهشت ماه امسال محمدابراهیم جواهری، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی درباره پیشنهاد اصلاح شرایط بازنشستگی با سنوات ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون در نظر گرفتن سن بیمه شدگان در کمیسیون بهداشت مجلس توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در این‌باره گفت: «سالمندی جمعیت یکی از مشکلات پیش‌ روی نظام بازنشستگی در دهه‌های آینده خواهد بود و به دلیل کاهش ورودی‌های سیستم، مشکلاتی در راستای پایداری منابع و مصارف این نظام پدید خواهد آمد.

در آینده تغییرات معناداری در ساختار جمعیتی ایران پدید خواهد آمد و در حال حاضر نیز نسبت سالمندان به کل جمعیت افزایش یافته است.

این در حالی است که صندوق‌های بازنشستگی ایران یکی از بالاترین نرخ جایگزینی را نسبت به سایر کشورهایی که نظام بازنشستگی آنها بر اساس پرداخت جاری اداره می‌شود، دارد.

به عنوان مثال در سال ۱۳۹۵، این نرخ در صندوق بازنشستگی کشوری ۹۲درصد، سازمان تأمین اجتماعی ۸۷ درصد و در کشورهای اروپایی به طور میانگین ۷۶ درصد است که این ارقام نشانگر فشار مالی بسیار زیاد بر صندوق‌های بازنشستگی در ایران بوده لذا وجود مشکلات در نظام بازنشستگی، نگرانی‌هایی را در ارتباط با پایداری نظام‌های فعلی به وجود آورده است که لازمه آن انجام اصلاحات جهت مقابله با تغییرات غیرقابل اجتنابی است که در آینده رخ خواهند داد».

پایان پیام

خرید چای ایرانی از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 256129 ساعت خبر : 3:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256129
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات