هفت دقیقه طلایی برای ایران و تلاش برای تکثیر یوزپلنگ

هفت دقیقه طلایی برای ایران و تلاش برای تکثیر یوزپلنگ

به گزارش گلونی امیر عبدوس در اینستاگرامش با انتشار ویدیویی نوشت:

هرچند شانس زادآوری یوزپلنگ‌ها در طبیعت فقط در حد بیست درصد تخمین زده شده است اما برای اینکه حسرت این روزها که دو یوزپلنگ زادآور در اختیار مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی پارک ملی توران قرار دارد بر دل‌ها نماند با تمامی قوا تلاش برای بارور نمودن «ایران» تنها یوز ماده جوان و زادآور موجود در این مرکز ادامه دارد.

تجربیات مراکز موفق تکثیر یوزپلنگ جهان و اسناد منتشر شده نشان می‌دهد که رسیدن به مراحلی که در تصاویر مشاهده می‌شوند به معنی نزدیک شدن به موفقیت است که حاصل دو سال تلاش جمعی از متخصصین برای تولید مثل یوزپلنگ آسیایی در محیط کنترل شده هستند.

در ادامه مطالعات آزمایشگاهی انجام شده برای یافتن منحنی تغییرات سطح استروژن در سرگین یوز ماده و پس از تشخیص دقیق دو دوره کامل فحلی «ایران» و تطبیق آن با مطالعات رفتارشناسی میدانی این جانور بالاخره برای اولین بار با اطمینان کامل از زمان فحلی، دو یوزپلنگ نر و ماده به هم معرفی شدند.

نماشای گلونی را دنبال کنید

از زمان مشاهده اولین علائم رفتاری تا پایان تمایلات مشاهده شده بین جنس نر و ماده مجموعا حدود چهل ساعت به طول انجامید که در تمام طول این مدت هیچ‌کس به سایت نزدیک نشد تا در آرامش مطلق اتفاقاتی که شاهد آن هستید رقم بخورند.

این تصاویر، هفت دقیقه خلاصه شده از آن چهل ساعت هستند که یوزهای نر و ماده در مواجهه با یکدیگر واکنش‌ها و رفتارهایی به نمایش گذاشتند که آنها را به تولید مثل نزدیک می‌کند.

هرچند در این مرحله این رفتارها به جفتگیری منجر نشد اما بررسی دقیق تصاویر و تحلیل رفتارها و مشورت با مراکز باتجربه و موفق جهان، نقطه‌ ضعف ماجرا در بی‌تجربگی یوز نر (فیروز) در نحوه رفتار با یوز ماده جوان تشخیص داده‌ شد.

آنها معتقدند باید به فیروز مهلت بیشتری داد تا رفتار مناسب با ایران را بیاموزد و در بازه زمانی معرفی، با رفتارهای پرخاشگرایانه موجب رنجش یا وحشت جفت خود نشود.

تلاش برای یافتن و مرتفع ساختن تمامی نقاط ضعف در سایه دعاهای خیر شما عزیزان تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 257979 ساعت خبر : 5:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=257979
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات