راهنمای منطقه استانبول ترکیه در سال ۲۰۲۲

راهنمای منطقه استانبول ترکیه در سال ۲۰۲۲

منطقه استانبول ترکیه یکی از بهترین مقاصد جهان است. ترکیب منطقه قدیمی آن با تاریخ باستانی‌اش در تضاد قابل توجهی با مناطق تجاری پر جنب و جوش، جدید است. آب و هوای فوق‌العاده، تور استانبول را به مقصدی در تمام طول سال تبدیل کرده است و بازدیدکنندگان می‌توانند از مکان‌های تاریخی و همچنین زندگی شبانه پر جنب و جوش و خرید طراحان بزرگ‌ترین شهر ترکیه لذت ببرند. ماه‌های پاییز و زمستان زمان مناسبی برای لذت بردن از بسیاری از ساختمان‌های تاریخی و معماری خیره‌کننده هستند.

برخی از بناهای نمادین عبارتند از: ایاصوفیه، کلیسای سابق، و بعداً یک مسجد. این در حال حاضر یک موزه و یک زیبایی معماری بزرگ است.

مسجد آبی یکی از معدود مسجدهای جهان است که شش مناره دارد و هنوز هم محل نماز است. با یک قایق کوتاه دورتر، می‌توانید در منطقه آرام اوسکودار و برج افسانه‌ای Maiden Tower که در یک جزیره واقع شده است، کاوش کنید. مهم نیست کجا می‌روید، همیشه چیزی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد.

چند منطقه در استانبول وجود دارد؟

۳۹ منطقه رسمی پراکنده در دو طرف اروپایی و آسیایی به بیش از ۹۰۰ محله تقسیم می‌شوند. حدود ۱۰ سال پیش، با جمعیت کمی (بیش از ۱۵ میلیون نفر)، شروع به گسترش به مناطق حاشیه‌ای کرد، و این شهر همچنین خود را به عنوان یک مرکز اصلی مالی، تجاری، آموزشی، گردشگری تور ارزان استانبول و اقتصادی معرفی می‌کند، بنابراین به نظر می‌رسد این رقم در حال افزایش است.

رسیدن به آنجا

استانبول دو فرودگاه دارد. فرودگاه جدیدی که پس از تکمیل در سال ۲۰۲۳، بزرگترین مرکز مسافرت هوایی جهان خواهد بود و هر سال به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر خدمات رسانی می‌کند، جایگزین فرودگاه آتاتورک اروپایی شد که در سال ۲۰۱۹ بسته شد. دومی، Sabiha Gokcen در سمت آسیایی در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی اسکله کشتی کادیکوی نیز یک مرکز اصلی سفر است.

خرید در استانبول

پیشنهاد آژانس مسافرتی گلبرگ سیر (golbargtravel.com): از فروشگاه‌های طراحان گرفته تا بازارهای شلوغ، استانبول یک بهشت ​​خرید است. بازارهایی که باید از آن دیدن کنید شامل بازار ادویه است، یک مدینه فاضله پرجنب‌وجوش که در آن می‌توانید میوه‌های خشک، آجیل، ادویه‌ها، زیتون، لذیذ ترکی و روغن‌ها را انتخاب کنید.

بازار بزرگ با بیش از ۳۰۰۰ مغازه، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان و مکانی است که می‌توانید از آن لذت ببرید. هر منطقه هنوز بازارهای هفتگی سنتی دارد که مکانی عالی برای خرید میوه و سبزیجات تازه است، اما شهر یک مرکز خرید معرکه است.

فروشگاه‌های معروف شامل مرکز خرید استانبول، فروم و مرکز پارک خرید ایستینیه که مراکز خرید، غذاخوری و سرگرمی زیر یک سقف هستند. در غیر این صورت، در خیابان استقلال پرسه بزنید، شلوغ‌ترین خیابان ترکیه که میزبان نام‌های تجاری ترکی و بین‌المللی است. خیابان‌های پشتی نیز مکان‌های لذت‌بخش بسیاری را در خود جای می‌دهند

بیرون غذا خوردن و شب زنده داری

استانبول از نظر غذا هر چیزی را که می‌خواهید دارد. از رستوران‌های ترکیبی پیچیده گرفته تا غرفه‌های غذای سنتی که غذاهای خیابانی سرو می‌کنند، برای هر سلیقه و بودجه‌ای چیزی وجود دارد. برای مهمانی‌ها، هیچ راهی بهتر از یکی از بارهای روی پشت بام برای لذت بردن از شبانه روز وجود ندارد. رستوران ۵ کات چشم‌انداز بسفر را ارائه می‌دهد یا با آسانسور تا ۳۶۰ استانبول برای نوشیدن کوکتل بروید و افق شهر را شگفت‌زده کنید.

حمل و نقل و رفت و آمد در مناطق مختلف

استانبول شهری شلوغ است اما ابتکارات برای کمک به کاهش ازدحام تاثیر زیادی دارد. این شامل پیوند تونل مارماری است که بخشی از یک برنامه زیرساختی میلیارد دلاری است. در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و آسیا را به اروپا در زیر آب‌های بسفر متصل می‌کند.

کاوش در استانبول اروپایی

از هر دو قاره، منطقه اروپایی شهرت و جاذبه بیشتری نسبت به سمت آسیایی به دست آورده است. این به این دلیل است که محله مناطق سلطان احمد و بی اوغلو به نام بخش‌های جدید و قدیمی است. شاخ طلایی هر دو را جدا می‌کند، در حالی که تنگه بسفر آنها را از سمت آسیایی جدا می‌کند.

سلطان احمد، برترین مقصد گردشگری ترکیه، هر ساله پذیرای میلیون‌ها بازدیدکننده است که مشتاق دیدن ساختمان‌های شاخص ساخته شده توسط امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی هستند. بی اوغلو، محل میدان استقلال تکسیم و خیابان استقلال، جاذبه‌های گردشگری متعددی را در کنار مناظر پرجنب‌وجوش و تفریحات شبانه‌اش ارائه می‌کند.

از دیگر مناطق برجسته گردشگری می‌توان به بشیکتاش و اورتاکوی اشاره کرد. در همین حال، مناطق رو به رشد و آینده برای املاک و مستغلات شامل باکرکوی، بیلیکدوزو، باهچه شهیر، اسنیورت، کوچوکچکمچه، بویوکچکمچه، و سارییر است که مقصدی لوکس با خانه‌های میلیونر است.

راهنمای منطقه استانبول ترکیه؛ منطقه آسیایی استانبول

هم ترک‌ها و هم گردشگران بین‌المللی چندین دهه است که استانبول آسیایی را نادیده می‌گیرند، اما با پیشرفت اینترنت و کنجکاوی مسافران، شهرت آن افزایش یافت.

به لطف پیوندهای حمل و نقل عالی، این مکان همچنین مکان خوبی برای زندگی و رفت و آمد به منطقه اروپایی است. برخی از محله‌ها مانند Kandilli، Beylerbi، Bostanci، Pendik و Beykoz که منطقه آناتولی نیز نامیده می‌شود، محبوبیت بالایی دارند، اما این Uskudar و Kadikoy هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند. پیوندهای عالی شبکه کشتی Uskudar با طرف دیگر، آن را به قطب اصلی سفر تبدیل کرده است، در حالی که Kadikoy جایی است که اوقات فراغت، تفریحات شبانه، و خرید در آن می‌درخشد.

خیابان بغداد ۱۴ کیلومتری خیابان اصلی منطقه آسیایی است و برخی از سفرنامه نویسان حتی آن را با Rodeo Drive در ایالات متحده مقایسه کرده‌اند. این منطقه دارای خانه‌های میلیونر و بوتیک‌های مارک‌های لوکس است.

کارهایی که باید در استانبول انجام دهید

گردشگران استانبول کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. علاوه بر کاوش در منطقه محبوب سلطان احمد و بی اوغلو، دورتر رفتن فرصت‌های زیادی را برای تفریح ​​فراهم می‌کند. بالات و فنر دو محله برای کاوش‌های محلی و فرهنگی هستند. غرق در تاریخ ارمنی، یهودی و یونانی، این فرصت را به شما می‌دهد تا ببینید مردم محلی چگونه زندگی می‌کنند. مکان‌های مورد علاقه برای خرید سوغاتی و آشنایی با شیوه‌های خرید قدیمی شامل بازار بزرگ و بازار ادویه مصری است.

برای شگفت زده شدن از مساجد تاریخی، پس از شگفت زده شدن در سلطان احمد، مسجد سلیمانیه یونسکو را پیدا کنید. منطقه ایوب که حل و فصل اول عثمانی در خارج از دیوارهای قدیمی شهرستان قسطنطنیه بود همچنین این خانه به خیره کننده ۱۵ هفتم مسجد قرن به همین نام. در حالی که آنجا هستید، با تله کابین به تپه پیر لوتی بروید تا منظره شگفت انگیزی بر فراز شاخ طلایی داشته باشید. این یکی از بهترین مناظر چشم انداز شهر است.

راهنمای منطقه استانبول ترکیه
راهنمای منطقه استانبول ترکیه

مردم محلی در ماه آوریل که جشنواره سالانه لاله‌ها رنگ و بویی به سبک زندگی شهری می‌بخشد، پارک های سبز را دوست دارند. پارک ییلدیز در بشیکتاش، پارک گولهانه در امینونو و پارک دموکراسی در نیشانشی سه انتخاب محبوب هستند، اما صدها انتخاب وجود دارد و مهم نیست کجا بمانید، یکی را در نزدیکی خود خواهید یافت.

روزی که برای کاوش در جزایر پرنسز اختصاص داده شده است، به ویژه، بویوکادا برای حس نوستالژی روزهای عثمانی است. با کشتی به آنجا بروید تا فرصتی برای سفر مانند مردم محلی داشته باشید. برترین پارک‌های موضوعی خانوادگی عبارتند از Miniaturk، که خانه مکان‌های دیدنی مینیاتوری و معروف از سراسر ترکیه است و برای بچه‌ها یک معرفی عالی به این کشور است. در غیر این صورت، به آکواریوم استانبول بروید تا موضوعات حیات دریایی متعدد آن را ببینید.

کشتی تفریحی بسفر و عمارت یالی

یک فعالیت محبوب، گشت و گذار در تنگه بسفر است و دو راه برای انجام این کار وجود دارد. اولین مورد از طریق یک شب مضمون با شام و سرگرمی زنده است. مورد دوم، که به نفع مسافران مقرون به صرفه است، رزرو بلیط کشتی است و امتیاز این کار، دیدن عمارت‌های باشکوه یالی و کاخ‌های عثمانی در سواحل بسفر است.

عمارت‌های یالی گران ترین بازار املاک و مستغلات ترکیه است که برخی از آنها به قیمت ۹۰ میلیون دلار فروخته می‌شوند. آنها که توسط خانواده سلطنتی عثمانی و اعضای نخبه جامعه ساخته شده‌اند و از چوب ساخته شده‌اند، سبک معماری متمایزی را به نمایش می‌گذارند که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، از این رو وضعیت حفاظت شده‌شان را نشان می‌دهد.عمارت‌های قابل توجهی که باید مراقب آن‌ها باشید عبارتند از زکی پاشا، هکی‌باسی و اربیلگن. در حالی که کاخ‌های دیدنی عثمانی شامل بیلربی، کوچوکسو، و چیراگان است که اکنون هتل پنج ستاره کمپینسکی است.

راهنمای منطقه استانبول ترکیه
راهنمای منطقه استانبول ترکیه

خرید ملک در استانبول

هم برای ترک‌ها و هم برای خریداران خارجی، استانبول که با هزاران آپارتمان و ویلا هر ماه به فروش می‌رسد، بهترین مقصد ترکیه است. سرمایه گذاران املاک و مستغلات، مشتاق به دنبال پیشرفت پروژه‌های بزرگ مانند کانال مسیر برنامه ریزی شده و تکمیل نهایی فرودگاه جدید نیز برای افزایش سرمایه بلند مدت به شهر نگاه می‌کنند. چه بخواهید یک مکان بدون پلان، آماده کلید، فروش مجدد، آپارتمان، ویلا یا محل تجاری داشته باشید، بازار انتخاب‌های زیادی را ارائه می‌دهد.

برای بهینه شدن محتوای وب سایت و سئو سایت خود همواره یک سئوکار باید در تیم شما حضور داشته باشد تا بتوانید مطالب گردشگری یونیک برای گوگل تولید کنید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 256528 ساعت خبر : 11:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=256528
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات