فعالیت های آموزشی حضوری در اصفهان تعطیل شدند

فعالیت های آموزشی حضوری در اصفهان تعطیل شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تعطیلی فعالیت آموزشی حضوری در کلیه سطوح آموزشی اعم از دولتی، غیر دولتی، مدارس استثنایی، مهد کودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان و علمی آزاد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۴ و ۲۵ آذرماه) در شهرهای اصفهان، شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، دولت‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد خبر داد.

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا، ایرج حشمتی، اظهار کرد: «با توجه به استمرار شرایط پایداری و سکون هوا در منطقه، در جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا که شامگاه ۲۳ آذرماه تشکیل شد تصمیماتی گرفته شد».

وی از تعطیلی فعالیت آموزشی حضوری در کلیه سطوح آموزشی اعم از دولتی، غیر دولتی، مدارس استثنایی، مهد کودک‌ها و آموزشگاه‌های زبان و علمی آزاد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۴ و ۲۵ آذرماه در شهرهای اصفهان، شاهین.شهر، خمینی‌شهر، دولت‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، فلاورجان، کاشان، آران و بیدگل و نجف‌آباد خبر داد.

تعطیلی فعالیت های آموزشی حضوری در اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان همچنین به اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل اشاره کرد و افزود: «برخورد و اعمال قانون با انواع وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو  در شهرهای اعلام شده در دستور کار قرار دارد».

دبیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای کلانشهر اصفهان گفت: «فعالیت آموزشی حضوری آموزش عالی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرهای اعلام شده تعطیل است».

وی در ادامه از توقف فعالیت عمرانی همراه با آلودگی نظیر خاک‌برداری و خاک‌ریزی در شهر اصفهان و شهرهای یاد شده خبر داد و افزود: «تعطیلی کامل واحدهای سنگ.شکن و سنگ‌کوبی پیرامون شهر اصفهان و شهرهای اشاره شده نیز از دیگر تصمیمات این کارگروه است».

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وی با بیان اینکه فعالیت ورزشی در فضای باز در پارک‌ها، بوستان‌ها و ایستگاه‌های ورزشی ممنوع است، بر همکاری مدیران در صدور مجوز دورکاری برای کارمندان موسسات دولتی و غیر دولتی و کارکنانی که دارای بیماری‌های خاص و زمینه‌ای هستند و همچنین بانوان باردار تاکید کرد.

گفتنی است طبق اطلاعات پژوهشکده محیط زیست، ذرات معلق هوا (PM: Particulate Matter) بیش از هر نوع آلاینده‌ها هوا مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ذرات معلق هوا یک مخلوط پیچیده از ذرات جامد و مایع متشکل از مواد آلی و معدنی معلق در هوا هستند.

مواجهه مزمن با ذرات معلق هوا سبب بیماری‌های قلبی-عروقی، ریوی و همچنین سرطان ریه می‌گردد.

پایان پیام

خرید کتاب از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 257566 ساعت خبر : 10:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=257566
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات