درخواست برخورد علمی و انسانی در مرکز کنترل جمعیت سگ های کهریزک

درخواست برخورد علمی و انسانی در مرکز کنترل جمعیت سگ های کهریزک

برخورد نامناسب و غیرعلمی پیمانکاران شهرداری تهران با سگ‌های جمع‌آوری شده در مرکز کهریزک سال‌هاست یکی از دغدغه‌های فعالان محیط زیست است. حالا عده‌ای با راه‌اندازی کارزاری خواستار رسیدگی به وضعیت این سگ‌ها شده‌اند.

به گزارش گلونی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ سگ در این مرکز نگهداری می‌شوند که بر اساس گزارش‌ها و فیلم‌هایی که از آنجا منتشر شده وضعیت نگهداری آنها بسیار نامناسب است.

کنترل جمعیت سگ های کهریزک

امضا کنندگان این کارزار در متن آن خطاب به شهردار تهران، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌ زیست شورای شهر تهران و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نوشته‌اند:

«احتراماً به عرض می‌رسانیم قریب به یک دهه است که در پی اجرایی کردن دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب و جلوگیری از کشتار با اسلحه و برخورد علمی و اخلاقی با این مسئله، مکانی در کهریزک ایجاد شده که اکنون قریب به ۲۷۰۰ قلاده سگ در آنجا محبوس شده‌اند.

هر ساله با بستن قرارداد با پیمانکاران و هزینه‌های فراوان به اسم سگ‌ها و به کام پیمانکاران و…، اجرایی شدن این دستورالعمل را به مردم و مسئولین نوید داده‌اند ولی با وجود تمام شعارها و هزینه‌هایی که از بیت‌المال به‌منظور ساماندهی سگ‌ها هزینه می‌شود تنها شاهد هستیم که تعداد سگ‌ها رو به افزایش رفته است.

از سوی دیگر مکرراً فیلم‌هایی از شرایط بسیار نابهنجار و بدِ مکان نگهداری این مخلوقات زبان‌بسته خداوند بیرون می‌آید که نشان می‌دهد چطور پیمانکاران طرف قراردادِ سازمان مربوطه، این حیوانات زبان‌بسته را با روش‌های بی‌رحمانه، غیر‌انسانی و خلاف شرع از جمله کشتن با زدن چوب بر سر، تزریق اسید در قلب و گرسنگی دادن و انداختن بیماری میان سگ‌ها از طریق سگ‌های بیمار دیگر که به‌جای قرنطینه در میان هزاران سگ رها می‌شوند، استفاده از دانشجوهای تازه‌کار برای جراحی آن هم بدون بیهوش کردن که منجر به عفونت و مرگ با زجر می‌شود، هرگز مسئولیت اصلی خود را متعهدانه به انجام نرسانده‌اند.

شاهدیم که سال‌هاست یک پیمانکار با روش‌های مختلف و از طریق شرکت‌های متفاوت طرف قرارداد می‌شود و بابت کار نکرده هم دریافتی دارد و کوچک‌ترین نظارتی هم بر تخلفات صورت‌گرفته و برخورد با خاطیان صورت نمی‌گیرد.

لذا ما امضاکنندگان این کارزار از شما استدعا داریم ضمن برخورد قاطع با کلیه خاطیان و تعیین تکلیف مبالغ دریافتی، با دعوت از متخصصان این امر و به‌کارگیری و مبنای کار قرار دادن برنامه مدیریت جمعیت سگ‌ها (DPM) که به دست متخصصان جهانی تدوین شده است و نیز دستورالعمل مدیریت انسانی جمعیت سگ‌ها که به‌تازگی توسط مرکز بیماری‌های کیست هیداتید دانشگاه علوم پزشکی کرمان به فارسی ترجمه شده و با همکاری تمام سازمان‌های نام‌برده‌شده در دستورالعمل جمعیت سگ‌های بلاصاحب مصوب وزارت کشور از جمله سازمان حفاظت محیط‌زیست، ضمن جلوگیری از کشتار به شیوه‌های مختلف، به بهترین و علمی‌ترین روش جمعیت سگ‌ها را در کوتاه‌ترین زمان کنترل نمایید.

ضمن اینکه پیش‌تر در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰  تعداد ۴۰۹۹۶ نفر با امضای کارزار «ضرورت ممانعت از كشتار حيوانات شهری و درخواست جایگزینی آن با برنامه عقيم‌سازی» درخواست خود را در این راستا مطرح کرده بودند.»

این کارزار تا تاریخ ۲۷ آذر در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست.

پایان پیام

خرید عسل از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 255137 ساعت خبر : 9:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=255137
اشتراک در نظرات
اطلاع از
3 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

تو این چند سال هیچ غلتی نکردن.اخه سگ های عقیم شده و درمانی رو کجا میبرید.به جای اینکه پول بدین به پیمانکار و بگین هر چه سگ بیشتر بیاری کهریزک باهات درصدی حساب میکنیم.به جاش همون ادم نادان بیسواد که فقط ازار رساندن به سگ رو بلده بهش علم یاد بده ازش دکتر دامپزشک بساز که بتونه اینا رو عقیم و درمان کنه.اون بیت المالی که نه برای مردم کشورم استفاده میشه نه جانواران و گیاهانی که در خاک ایران هستن استفاده شو میکنن حرومتون باشه اگه خدای هست که فکر نکنم باشه که جلوی شمارو میگیره.تاوانشو تو همین دنیا یا خودتون میدید یا جیگر گوشه تون….

درخواست آزادی زبان بسته ها هستم
و راهکار اصولی برای کنترل این مضلومین بی پناه هستم
مثل عقیم کردن

کمک به سگها کهریزک بی پناه تصميم درست . نجات سگ ها کل ایران